مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران:

تشکیل کمیته شفافیت در شورای شهر

عصر ساختمان- سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیته شفافیت در شورای شهر تهران گفت: گزارش‌های محرمانه‌ای در مورد مسائل فنی گود مجاور برج میلاد دریافت شده است.

تشکیل کمیته شفافیت در شورای شهر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی اعطا در نشست خبری روز یکشنبه شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیته شفافیت و شهر هوشمند ذیل کمیسیون برنامه و بودجه با ریاست بهاره آروین، گفت: شفافیت همواره یکی از شعارهای محوری اعضای شورای شهر بوده است که با تشکیل این کمیته در شورا سعی داریم که با استفاده از IT شفافیت را نهادینه کنیم.

    وی با بیان اینکه شفافیت در گردش اطلاعات، دسترسی آزاد به اطلاعات و ... از اهداف تشکیل این کمیته بوده است، گفت: در نظر داریم که شهروندان در جریان موضوعات مختلف قرار گیرند.

    اعطا همچنین با اشاره به بررسی وضعیت گودهای ناایمن در تهران افزود: سازمان نظام مهندسی، شهرداری و ... همواره نسبت به وضعیت گودهای ناایمن در تهران حساسیت داشته‌اند و حالا با قرار گرفتن در آستانه فصل سرما این نگرانی دوچندان شده است.

    وی با بیان اینکه کمیسیون‌های شهرسازی و عمران بررسی‌های اولیه‌ای در مورد گودهای ناایمن و رها شده انجام داده‌اند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که مسائل مربوط به پروانه، دعاوی حقوقی و مالی و بعضاً چراغ سبز مدیریت شهری در خصوص آغاز عملیات اجرایی و نداشتن مجوز مشکل‌زا شده است.

    به گفته اعطا، مدیریت شهری چراغ سبزی به مالکان نشان داده تا عملیات اجرایی ساختمان خود را بدون کسب مجوز انجام دهند و بعد از آغاز گودبرداری فرآیند اخذ مجوز با مشکلاتی روبرو شده که نهایتاً منجر به رهاسازی گود شده است.

    سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: آمار دقیقی از گودهای ناایمن نداریم اما قابل احصا است.

    وی در خصوص وضعیت گود کنار برج میلاد نیز گفت: گزارش‌های محرمانه‌ای در مورد مسائل فنی گود مجاور برج میلاد دریافت کرده‌ایم که این موضوع در دستور کار کمیسیون‌های شورای شهر قرار دارد.

    اعطا در خصوص سرانجام انسداد خیابان «مردم» توسط مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این موضوع در جلسه اخیر اعضای شورای شهر با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز مطرح شده است.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه لاریجانی نیز توضیحاتی نسبت به اقدامات انجام شده در چارچوب طرح توسعه مجلس که مصوبه مراجع ذیصلاح را دارد، ارائه کرده است، گفت: یک بخش هم بحث امنیتی است.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس مصوبات قانونی بودن این اقدام را در اختیار شورا قرار داده یا نه؟ ادامه داد: اسناد هنوز در اختیار قرار داده نشده‌اند. البته مسئولان مجلس توضیح دادند که در مجلس مشاورینی در بحث پدافند غیرعامل کار می‌کنند اما هنوز مستندات کافی را ارائه نکرده‌اند.

    اعطا در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر زمان تعطیلی خط 7 مترو گفت: هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم که آیا این خط نیاز به تعطیلی دارد یا نه؟

    وی افزود: تردیدی نیست که در این خط مشکلات ایمنی وجود دارد اما هنوز به جمع‌بندی دقیقی در خصوص این عدم ایمنی نرسیده‌ایم و اگر شورا به قطعیت برسد که این خط ناایمن است تردیدی برای تعطیلی آن وجود ندارد. البته علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که از پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کرده اما این جلسه برگزار نشده است.

    سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در خصوص سرانجام «پادگان 06» با بیان اینکه بر اساس رأی کمیسیون ماده پنج 70 درصد سطح این پادگان باید در اختیار شهر و 30 درصد از سطح پادگان نیز باید متعلق به ارتش باشد، گفت: بر اساس این مصوبه ارتش می‌تواند در بخشی از این 30 درصد ساخت و ساز کند که در حال حاضر نیز ساخت و سازش طبق قاعده جلو رفته است و تنها موضوعی که مطرح است بحث عدم رسیدگی مناسب به درختان است که آن موضوع را پیگیری می‌کنیم وگرنه بحث سوداگری در کار نیست.

    وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر کتب دوجلدی مدیریت قالیباف که در جلسه پایانی شورای شهر چهارم به مدیریت شهری جدید تقدیم شد، گفت: من چنین کتابی ندیده‌ام.

    اعطا در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر ضعیف بودن دستور جلسات با بیان اینکه ما دستور جلسه داریم اما ممکن است برای خبرنگاران جذابیتی نداشته باشد، گفت: طرح ناپخته تاکنون نداشته‌ایم اما قبول دارم که سرعت کار در صحن شورا از کمیسیون‌ها عقب‌تر است.

    سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به انتقاد الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  مبنی بر تصویب مجدد مصوبه قبلی خاطرنشان کرد: به الویری توضیح دادم که طرح دوفوریتی که می‌گویند در گذشته تصویب شده، زلزله و حریق را در ساختمان‌های بلندمرتبه پوشش می‌دهد و این متفاوت از گذشته است.

    وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر جدیدترین اظهارات هاشمی رئیس شورا در خصوص پیگیری تخلفات احمدی‌نژاد در زمان شهردار بودنش، افزود: این موضوع هنوز در شورا مطرح نشده است و این موضوع که آیا جرمی رخ داده یا نه را باید مراجع ذیصلاح مشخص کنند.

    سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به ممنوع‌التصویری شهردار تهران گفت: دو مطلب در این خصوص وجود دارد؛ اینکه رئیس شورا در جلسه اخیر توضیح روشنی دادند و اعلام کرده‌اند که انتظار داریم صداوسیما به مانند 14 سال گذشته که رویکرد حمایتی از مدیریت شهری داشته این روال تداوم داشته باشد.

    اعطا با بیان اینکه ما به جمع‌بندی قطعی در مورد ممنوع‌التصویری نجفی نرسیده‌ایم، اظهار کرد: اخبار پوشش داده می‌شوند اما آن‌طور که باید پوشش نمی‌دهند و انتظار ما بیشتر است.

    وی افزود: ارزیابی ما این‌گونه نیست که ممنوع‌التصویری صورت گرفته و انتظار داریم این حمایت‌ها تداوم داشته باشد و در ادامه از رئیس صدا و سیما کسب اطلاعات می‌شود.

    اعطا همچنین از دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: ما درخواست دیدار با سران سه قوه را داشتیم که دیدار با لاریجانی انجام شد و به زودی با رئیس‌ جمهور دیدار خواهیم داشت.

    سخنگوی شورای شهر تهران در مورد دیدار اعضا با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: درخواست دیدار با رهبری ارائه شده و منتظر تعیین وقت هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار