مدیران خودروعصر اعتبار

اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن در حال اعطا به مالکین است

عصر ساختمان- رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر بجنورد گفت: اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن در حال اعطا به مالکین است اما تاکنون یک ریال تسهیلات به زلزله‌زدگان شهری واریز نشده است.

اعتبارات بلاعوض بنیاد مسکن در حال اعطا به مالکین است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»به نقل از فارس ، براتعلی احمدی صبح امروز  در بجنورد با اشاره به اقدامات انجام شده در رابطه با ساکنین واحدهای زلزله زده گفت: طی زلزله اردیبهشت ماه در 2500 واحد مسکونی تخریب گسترده ایجاد شد که در بخش واحدهای احداثی قرار گرفتند که از نظر کارشناسان این واحدها بایستی تخریب و به صورت منزل جدید ساخته می شدند.

    رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر بجنورد از مراجعه 1595 نفر از مالکین واحدهای احداثی به این اداره خبر داد و افزود: با معرفی این افراد به شهرداری تنها 129 نفر موفق به دریافت پروانه ساخت از شهرداری شدند که از این تعداد 124 نفر به جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.

    وی همچنین در تشریح میزان تسهیلات ابلاغی برای واحدهای احداثی شهری اظهار کرد: برای این نوع از ساختمان ها 30 میلیون تومان وام احداث، 3 میلیون تومان وام معیشتی از سوی بانک ها در نظر گرفته شده است که تا کنون یک ریال هم واریز نشده است.

    احمدی میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای ساختمان های احداثی را 6 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این 6 میلیون تومان در دو مرحله پس از احداث فونداسیون و پس از اجرای سقف ساختمان به مالکین از سوی بنیاد مسکن اعطا می شود.

    رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر بجنورد تعداد پرونده های تعمیری را 5982 واحد مسکونی در شهر بجنورد و 4310 واحد مسکونی در گلستان شهر اعلام کرد و گفت: از این تعداد واحد تعمیری، طی ده روز گذشته 733 پرونده به بانک های عامل معرفی شده اند که 70 پرونده از منازل تعمیری گلستان شهر بوده است.

    وی نوع تسهیلات اعطایی به این بخش را در سه موضوع تقسیم و تشریح کرد: با توجه به میزان تخریب واحدهای مسکونی 3 نوع واریز درنظر گرفته شده است که برای تخریب نوع یک مبلغ 12 میلیون تومان وام بانکی به همراه 3 میلیون تومان وام معیشتی و نیز 2 میلیون تومان کمک بلاعوض تعریف می شود.

    احمدی میزان تسهیلات برای خرابی های نوع دو و سه را به ترتیب 9 میلیون و 6 میلیون وام اعلام کرد و افزود: 1.5 میلیون و یک میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به این نوع واحدها اختصاص می یابد.

    وی وام معیشتی را 3 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: متایفانه تاکنون بانک ها با عنوان عدم ابلاغ دستورالعمل اجرایی، حتی کی ریال نیز در این حوزه به متقاضیان واریز نکرده اند در حالیکه با انعقاد قرارداد مالکین با بانک های عامل، این افراد می توانند از وام های بلاعوض بنیاد مسکن بهره مند شوند.

    احمدی به دومشکل نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به آغاز فصل سرما در بخش وادحهای احداثی عملا بسیاری از اقدامات اجرایی بر روی زمین می ماند که عدم تسریع روند صدور پروانه ساخت در شهرداری و نیز واریز نشدن اعتبارات و تسهلات بانکی از اجمله علل این مشکل است.

    وی مشکل دیگر را در بخش ناظرآباد دانست و گفت: 32 واحد احداثی در این مجموعه توسط شهرداری به عنوان خارج از محدوده شهری تعریف شده اند که بایستی مشکل این بخش از مردم نز با برگزاری کمیسیون ماده 5 رفع شود تا امکان خدمت رسانی به این افراد نیز میسر شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو