مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۹۵ درصد قوانین بخش تعاون، عملیانی نشده است

عصر ساختمان- نشست هم اندیشی رئیس اتاق تعاون ایران با اعضای هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی آهنکاران پروفیل سازی ایران برگزار شد.

بیش از ۹۵ درصد قوانین بخش تعاون، عملیانی نشده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، در این نشست، جواد مشهدی عباس مدیر عامل اتحادیه گفت: مبلغ 6 میلیارد تومان سرمایه ثبتی شرکت است و این اتحادیه در سال گذشته  مبلغ 25 میلیارد تومان گردش مالی داشته است. 
    مدیرعامل این اتحادیه بزرگترین چالش این اتحادیه و تعاونی‌ها را موضوع مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد و سایر اعضای هیات مدیره نیز خواستار تمرکز بر آموزش نمایندگان اتاق در استان‌ها و همچنین اجرای قانون شدند. همچنین، نرخ سود تسهیلات در نظام بانک‌ها، دیگر چالش تعاونگران این بخش بود، به گفته یکی از اعضای هیات مدیره، اجرای قانون تنها خواسته تعاونگران است.
    بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، با استماع و تائید دغدغه‌های تعاونگران این بخش ابراز داشت: مشکل اصلی کشور و بخش تعاون عدم اجرای قوانین مرتبط با بخش تعاون است.
    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در دو بخش وضع قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین انجام وظیفه می کند. به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، در حال حاضر کمبود قانون وجود ندارد منتهی در بخش نظارت بر اجرای قانون، کارنامه قابل قبولی ارائه نشده است.
    عبداللهی بیان داشت: در برنامه توسعه چهارم، برنامه توسعه پنجم، سیاست های اصل 44 قانون اساسی و سند توسعه، ظرفیت های قانونی قابل توجهی وجود دارد که متاسفانه بیش از 95 درصد قوانینی که مرتبط با بخش تعاون است، عملیاتی نشده است.
    وی افزود: در بخش هایی نیز توفیقاتی به دست آمده است اما باید در نظر داشت که اجرای قوانین بخش تعاون مستلزم هزینه برای دولت است که باعث عدم اجرای آن می شود. به عنوان نمونه براساس قانون باید 30 درصد از عواید حاصل از خصوصی سازی برای بخش تعاون اختصاص یابد که تا کنون این مهم محقق نشده است.
    رئیس اتاق تعاون ایران از بررسی قانون جامع مالیات در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: امسال قانون جامع مالیات در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است و به نظر می رسد که تا پایان سال به تصویب برسد.
    عبداللهی در بخش دیگری از این نشست به موضوع نظام بانکی پرداخت و گفت: نظام بانک مشکلات زیادی دارد و بسیاری از سرمایه آنها به دلیل بدهی معوق دولت قفل شده است همچنین بخشی تبدیل به دارایی های غیر جاری و بخشی نیز مربوط به وثایقی است که کفاف تسهیلات اعطایی را نداده است. وی خاطر نشان کرد: تمام مشکلات مطرح شده را پیگیری کرده و ظرف یکماه آینده اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی