مدیران خودروعصر اعتبار

فتاح خبر داد:

تحویل واحدهای مازاد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از توافق برای تحویل واحدهای مازاد مسکن مهر در کشور به مددجویان فاقد خانه زیرپوشش این نهاد، خبر داد.

تحویل واحدهای مازاد مسکن مهر به مددجویان کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  ایرنا، سید پرویز فتاح در دیدار با عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین افزود: در همین راستا با مجلس شورای اسلامی نیز به توافق رسیده ایم.

    وی در ادامه با اشاره به عزم کمیته امداد امام خمینی (ره) برای خانه دار کردن همه مددجویان فاقد مسکن، ادامه داد: نباید مددجوی بدون خانه داشته باشیم و توان تحقق این خواسته در کشور وجود دارد.

    وی با اشاره به اهمیت اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: این مساله را می توان با ارایه تسهیلات مالی و آموزش های مهارتی حل کرد و در این راستا به واحدها و کارگاه هایی که هر نیروی مددجو را به کار گیرند تا سقف 200 میلیون ریال به ازای هر نفر تسهیلات پرداخت می شود.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در سال جاری با همکاری دولت و مجلس مصوبه هایی را در حمایت از مددجویان داشته ایم که امیدواریم در 6 ماه دوم سال نسبت به جذب اعتبارات آنها اقدام شود.

    فتاح در ادامه کوچک سازی خانواده کمیته امداد با توانمندسازی افراد زیرپوشش را به عنوان یک اولویت در دستور کار این نهاد دانست و گفت: با اشتغالزایی و توانمند ساختن خانوارهای مددجو برای کوچک سازی خانواده های زیر پوشش تلاش می کنیم.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: از استان هایی مانند قزوین که جمعیت آنها زیاد نیست انتظار داریم با تکیه بر ظرفیت های اقتصادی خود برای خودکفایی مددجویان اقدام کنند.

    فتاح، توانمندی های اقتصادی قزوین را ظرفیتی برای توانمندسازی اقشار نیازمند دانست و اضافه کرد: این استان با داشتن شهرک های صنعتی قابل توجه و ظرفیت های کشاورزی فراوان چندان به کمیته امداد وابسته نیست و می تواند نیازهای خود را برای خودکفایی مددجویان با تکیه به این ظرفیت ها برطرف کند.

    فتاح ادامه داد: آمار مددجویان قزوین در دوره هایی رو به کاهش گذاشته است ولی ما در راستای اراده دولت برای ریشه کن کردن فقر مطلق در استان های مختلف از جمله این استان آماده هستیم.

    وی گفت: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری به استان قزوین یک هزار میلیارد ریال برای حمایت از مددجویان تخصیص داده شد که نیمی از این مقدار سال گذشته جذب و برای جذب باقی مانده آن نیز در سال جاری باید تلاش شود.

    استاندار قزوین نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت خودکفایی و توانمندسازی اقشار نیازمند و ضعیف جامعه و نقش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این رابطه، گفت: باید برای بررسی وضعیت مددجویان و مشکلات آنها هرسه ماه یکبار یک نشست جمع بندی داشته باشیم و همچنین برنامه سال آینده خود را نیز در این حوزه از هم اکنون مشخص کنیم.

    عبدالمحمد زاهدی افزود: می توان با اعطای تسهیلات مالی به واحدهای تولیدی برای اشتغال مددجویان کمیته امداد اقدام کرد تا شاهد خودکفایی آنها و کوچک شدن خانواده این نهاد باشیم.

    وی افزود: استان قزوین از همه ظرفیت های خود برای توانمندسازی و اشتغال جمعیت زیرپوشش کمیته امداد استفاده خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو