مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

مسکن ضعیف‌ترین دستاورد سفر اروپایی

سرمایه‌گذاری‌ در دوره رکود نفعی ندارد

عصر ساختمان:نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران درخصوص دستاوردهای سفر بخش خصوصی و دولت ایران به کشورهای ایتالیا و فرانسه در بخش مسکن گفت: مسکن از ضعیف‌ترین بخش‌ها در دستاوردهای این سفر بود و علیرغم اشاره وزیر راه و شهرسازی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، اما این پیشنهاد وی با استقبال خارجی‌ها روبه‌رو نشد.

مسکن ضعیف‌ترین دستاورد سفر اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از صما، محمدرضا انصاری، با بیان اینکه در این سفر حدود 120 نفر از بخش خصوصی و همچنین مسئولان دولتی حضور داشتند تصریح کرد: موضوع مسکن در این سفر تقریبا مطرح نشد، چون در حال حاضر مسکن حوزه‌ای نیست که لازم باشد خارجی‌ها وارد آن شوند و علاقه‌مند ورود به این حوزه باشند.

    وی با بیان اینکه وضعیت کنونی رکود مسکن و ساختمان کشور ایجاب نمی‌کند که خارجی‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش باشند افزود: بازار مسکن و ساختمان اصلا رونقی ندارد و از طرفی در بخش مسکن نیازی به حضور خارجی‌ها نداریم.

    رئیس انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ایران در پاسخ به اینکه گویا ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایران اعلام آمادگی کرده است گفت: صحبت‌هایی در این باره شده، اما قطعا در حال حاضر اقدام به سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، بلکه اگر در آینده بخش مسکن رونق بگیرد و سرمایه‌گذاری‌ برای خارجی‌ها مفید باشد، شاید اقدام به این کار ‌کنند.

    سرمایه‌گذاری در ایران به رفع بحران‌‌ اروپا کمک می‌کند

    انصاری با ابراز امیدواری از توجه به سرمایه‌گذاری خارجی در بخش مسکن در موضوعات بعدی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در ایران با استقبال شدید هر دو کشور مواجه شد، به لحاظ اینکه سرمایه‌گذاری آنها به رفع بحران‌‌شان در اروپا کمک می‌کند.

    وی اضافه کرد: همچنین به دلیل اینکه ما هم با مشکل کمبود منابع مالی و بیکاری درکشور مواجهیم، ایران هم علاقه‌مند به این است که سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های صنعت احداث مملکت شکل بگیرد و در نتیجه پتانسیل دوطرفه است.

    ارتقای مدیریت و تکنولوژی، ره‌آورد سرمایه‌گذاری خارجی

    وی در کل دستاورد این سفر را برای صنعت احداث بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر به خوبی از این فرصت استفاده کنیم، با ورود سرمایه های خارجی اشتغال‌زایی خوبی در ایران ایجاد می‌شود و همچنین این سرمایه‌ها می‌تواند تا حدود زیادی جای کمبود سرمایه‌های ملی را بگیرد.

    انصاری خاطرنشان کرد: حضور شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران هم اشتغال‌زایی را به دنبال دارد و هم موجب ارتقای مدیریت و تکنولوژی در کشور می‌شود.

    رئیس شرکت کیسون در عین حال در خصوص قراردادهای منعقد شده میان این شرکت با کشورهای ایتالیا و فرانسه گفت: شرکت کیسون هم در زمینه ساخت و اجرای پروژه‌های سیویل، راه ‌سازی، پل ‌سازی و راه ‌آهن با این کشورها قرارداد امضا کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو