مدیران خودروعصر اعتبار

کیانپور خبر داد:

حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت شهرها

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از لزوم همکاری تمامی دستگاه‌ها در نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: باید از ظرفیت و منابع بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش استفاده کنیم.

حاشیه نشینی ۳۰ درصد جمعیت شهرها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید کیانپور نایب رئیس کمیسیون عمران و بهسازی مجلس شورای اسلامی در دومین دوره رویداد ملی جستار کیفیت و تجربه‌های بازآفرینی شهری در چهارچوب اندیشه ایران شهری با بیان اینکه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران یک جوان 20 ساله است گفت: یکی از مهمترین اهداف این شرکت بازآفرینی شهری و افزایش کیفیت و ارتقای زندگی مردم در این مناطق است.

    وی با اشاره به اینکه موضوع مسکن و کیفیت زندگی شهری یک مقوله فرابخشی به شمار می‌رود گفت: بافت‌های فرسوده تنها متعلق به یک دستگاه خاص نیست بلکه تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های مسئول باید وارد این حوزه شوند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:‌ در حال حاضر 1500 چالش شهری در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و بنابراین دولت باید ارتقای کیفیت زندگی شهری را به عنوان یکی از اهداف اولیه در دستور کار خود قرار دهد.

    کیا‌نپور با بیان اینکه 30 درصد از جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده ساکن هستند گفت: شرکت عمران و بهسازی شهری به یک سکان‌دار و هدایت‌کننده نیاز دارد تا بتواند زندگی این 30 درصد جمعیت را بهبود ببخشد.

    وی تاکید کرد: باید تمامی ارگان‌ها، نهادها و دستگاه‌ها را برای بهبود این اوضاع پای کار بیاوریم زیرا در حال حاضر بهبود سکونتگاه‌های غیررسمی نیازمند حضور بخش خصوصی است، ولی متاسفانه در این حوزه شهرداری‌ها نیز همکاری نمی‌کنند.

    کیانپور اظهار کرد: علاوه بر پیگیری کارهای علمی باید تمامی ارگان‌ها از جمله وزارت اقتصاد، بانک‌ مرکزی و شهرداری‌ها نیز در این خصوص دخالت کنند زیرا تنها کارهای پژوهشی برای بهبود این وضعیت جوابگو نیست و باید از ظرفیت و منابع این بخش‌ها استفاده کنیم.

    نایب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اینکه طبق برنامه قانون ششم حدود 270 محله باید در طول برنامه نوسازی شوند گفت: شرکت عمران به تنهایی قادر به نوسازی این محلات نیست و باید دستگاه‌های اجرایی نیز پای کار بیایند تا بتوانیم با استفاده از یک برنامه منسجم و قوی این مناطق را احیا کنیم.

    وی اظهار داشت: 30 درصد از جمعیت شهری ساکن حاشیه شهرها هستند و باید پای شهرداری‌ها را به بافت‌های فرسوده باز کنیم.

    **وجود 2700 محله ناکارآمد در کشور

    در ادامه این برنامه محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه موضوع کیفیت زندگی در شهرها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت راه‌وشهرسازی است، گفت:‌از ابتدای دولت یازدهم شاهد بودیم که کیفیت زندگی در تبدیل آن به سیاست‌های شهری مورد توجه قرار گرفته است.

    ایزدی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 140هزار هکتاری بافت فرسوده و بیش از 2700 محله ناکارآمد در شهرها وجود دارد که متاسفانه به آنها کم توجهی شده و این مناطق تبدیل به محیط آلاینده برای شهروندان شده است.

    معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در طول دولت دوازدهم رویکرد بازآفرینی شهری در مقیاس گسترده طی سیاست‌های شهری دنبال شد.

    وی افزود: تنها راهکار برون رفت از چالش‌های عدم کیفیت زندگی در شهرها گفتمان بازآفرینی شهری است و ما باید رویکردمان را نسبت به تغییر برنامه‌ها و اقدامات تغییر دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو