مدیران خودروعصر اعتبار

کرمان، از ارزان‌ترین استان‌های کشور از نظر قیمت فروش زمین و مسکن

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: استان کرمان، از ارزان‌ترین استان‌های کشور از نظر قیمت فروش زمین و مسکن است.

کرمان، از ارزان‌ترین استان‌های کشور از نظر قیمت فروش زمین و مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جعفر رودری با اشاره به آمار تعداد واحدهای مسکونی استان کرمان گفت: براساس سرشماری سال 95 تعداد 817 هزار و 118 واحد مسکونی در استان کرمان وجود دارد که 505 هزار و 102 واحد آن در نقاط شهری و 312 هزار و 16 واحد در مناطق روستایی قرار دارد.

    وی به مقایسه شمار خانوارهای استان کرمان با تعداد واحدهای مسکونی پرداخت و اظهار کرد: تعداد خانوارهای استان کرمان 932 هزار و 721 و تعداد مساکن 817 هزار و 118 است که نسبت مسکن‌های موجود به خانوار برابر 0.88 می‌باشد.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از شکاف موجود میان تعداد خانوارها و مسکن سخن به میان آورد و ادامه داد: با توجه به این‌که هر خانوار به طور معمول نیاز به مسکن دارد، بنابراین بهترین حالت و هدف نهایی آن است که نسبت مساکن مسکونی به خانوار یک و یا نزدیک به آن باشد که فاصله آن بیانگر شکاف 12 درصدی در خصوص کمبود مسکن است.

    وی افزود: با توجه به کمبود مسکن در استان کرمان، شاهد این هستیم که بخشی از مسکن‌های موجود استان خالی از سکنه هستند.

    رودری تصریح کرد: 75 هزار و 737 واحد مسکونی از کل واحدهای مسکونی سال 95، در استان کرمان خالی از سکنه هستند که نسبت به سال 90 به میزان 58 هزار و 767 واحد مسکونی خالی، شمار واحدهای خالی استان 16 هزار و 970 واحد افزایش داشته است و از آنجائی‌که تعداد واحدهای مسکونی خالی در سال 95 حدود 9.3 درصد کل مسکن مسکونی سال 95 را در بر می‌گیرد، این رقم نیز در کمبود مسکن باید مورد توجه قرار گیرد. به عبارت دیگر خانوارهای نیازمند مسکن ملکی بیشتر از شکاف 12 درصدی مربوط به نسبت 0.88 است.

    وی رتبه فروش واحد مسکونی استان کرمان در سطح کشور را سی‌ام اعلام کرد و افزود: در سال 95 قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی در سطح استان برابر 327 هزار و 300 تومان بوده است که در میان استان‌های کشور رتبه سی‌ام را به خود اختصاص داده که به عبارت دیگر استان کرمان پس از استان کهگیلوئیه و بویراحمد پایین‌ترین نرخ فروش واحد مسکونی را دارا بوده است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان رتبه استان کرمان در فروش زمین یا زمین ساختمان کلنگی در سطح کشور را بیست و هشتم دانست و گفت: هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان‌های کلنگی نیز به قیمت 176 هزار و 500 تومان به فروش رسیده است که براین اساس استان کرمان رتبه بیست و هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی خاطرنشان کرد: وضعیت اجاره به قیمت 299 هزار و 170 تومان اجاره ماهانه و 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی در جایگاه 24 ام کشوری قرار دارد.

    رودری یادآور شد: استان کرمان در خصوص نقاط شهری استان نیز، قیمت فروش هر متر مربع واحد مسکونی 641 هزار و 200 تومان رتبه بیست و ششم را به خود اختصاص داده است، هم‌چنین زمین و زمین ساختمان‌های کلنگی با قیمت 314 هزار و 700 تومان رتبه بیست و سوم و اجاره ماهانه و 3 درصد ودیعه مسکن ماهانه برای هر متر مربع زیر بنای مسکونی با قیمت 401 هزار و 880 تومان رتبه بیست و یکم را در بین سی و یک استان کشور دارا بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو