مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست هفتگی با خبرنگاران

سخنگوی دولت از رشد معاملات مسکن در تهران خبر داد

عصر ساختمان- نوبخت از رشد ۲/۸ درصدی معاملات مسکن در تهران در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بخش ساختمان نیز ما شاهد رشد ۷ درصدی بودیم.

سخنگوی دولت از رشد معاملات مسکن در تهران خبر داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز‌ در نشست هفتگی خود با خبرنگاران، اظهار داشت: از سال 93 تا به امروز 6/3 میلیارد دلار با ارزش ریالی 18 هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آب کشور تحت عنوان مگاپروژه از صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی سرمایه‌گذاری شده است.

    وی افزود: از نتایج این طرح بزرگ 5 میلیارد متر مکعب آب مهار شده است. 27 سد با اجرای این طرح مورد بهره‌برداری قرار گرفت، 15 سد آبگیری شد، 10100 کیلومتر سامانه انتقال اصلی و 130کیلومتر تونل به روش مکانیزه احداث شده، 120 هزار هکتار شبکه اصلی تا الان احداث‌ شده و آب شرب 46 شهر و1036 روستا تامین شده، 51 هزار نفر در این طرح در حال کار هستند و‌ با بهره‌برداری کامل این طرح 270 هزار نفر مشغول به کار شدند.

    نوبخت از رشد 2/8 درصدی معاملات مسکن در تهران در 6 ماهه اول سال خبر داد و گفت: در بخش ساختمان نیز ما شاهد رشد 7 درصدی بودیم.

    سخنگوی دولت درباره سفر موگرینی به آمریکا گفت: سفر خانم موگرینی از جایگاه اعلام موضع اتحادیه اروپاست و ما برای ا‌ولین بار در تاریخ سیاسی معاصر مشاهده کردیم اتحادیه اروپا موضعی مخالف و‌ متفاوت با موضع آمریکا گرفت.

    وی درباره تحولات اقلیم کردستان و‌ موضع دولت در قبال این تحولات نیز تصریح کرد: دولت قانونی عراق در شرایط خاصی است و‌ در این شرایط انتظار مساعدت‌های دوجانبه وجود دارد، تلاش‌مان این است در ارتباط منطقی با دولت عراق فعالیت‌های مرزی را داشته باشیم.

    نوبخت درباره اظهارات روز‌ گذشته محمدعلی نجفی شهردار تهران در عدم تخصیص منابع شهرداری در 6 ماهه اول سال از سوی‌ دولت، گفت: در 6 ماهه اول سال 30 هزار میلیارد تومان اعتبارات طرح‌های عمرانی تخصیص یافته که بخشی از آن به دستگاه‌ها پرداخت شده و بخشی هم از طریق خزانه پرداخت می‌شود و‌ به جای اینکه در رسانه‌ها این حرف‌ها را بزنند به مسئول مربوطه در سازمان مراجعه کنند و ببینند چقدر پرداخت شده و چه مقدار به خزانه داده شده، ما طبق روال پرداخت‌ها را تا پایان سال خواهیم داشت.

    وی‌ درباره تعطیلی برخی واحدهای تولیدی گفت: اینکه ما رشد اقتصادی داریم، دلیل بر‌ این نمی‌شود که واحدهای تولیدی ما مشکل ندارند، تعدادی واحدهای تولیدی به دلایلی دچار مشکل هستند، بخشی از این مشکلات به دلیل ترکیب هزینه‌هاست، بخشی دیگر به‌ خاطر نوع تکنولوژی‌هایی است که توان رقابت با محصولات وارداتی را دارند. به هر حال ما که نمی‌توانیم کلا واردات را ممنوع کنیم. در بخش دیگری با کمبود سرمایه مواجه هستیم، اگر سرمایه ثابت و در گردش وجود داشته باشد، متعاقب آن هم اشتغال و تولید هم خواهد بود.

    سخنگوی دولت افزود: 17 هزار و 900 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی با همین نسبت سرمایه در گردش اختصاص داده شده، اما باز کیفیت محصولات مهم است و باید بازار مناسب را داشته باشد که می‌توانیم از طریق محدود کردن قاچاق و حتی محدود کردن واردات رسمی به این واحدها کمک کنیم.

    نوبخت درباره موضع عربستان نسبت به سخنان ترامپ گفت: رابطه ما با عربستان خیلی پیچیده‌تر و مشکلات ما فراتر از موضع‌گیری آنها نسبت به سخنان ترامپ است. همین موضع‌گیری هم نشان داد، آنها درست تصمیم نمی‌گیرند. باید خود را اصلاح کنند تا بتوانند با جمهوری اسلامی ایران مرتبط شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو