مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد

نشانه روند رونق در بازار مسکن

عصر ساختمان- روز گذشته خبرگزاری‌ها از افزایش حجم و رشد مثبت معاملات مسکن در نیمه اول مهرماه در مقایسه با ماه مشابه سال قبل خبر دادند. در همین حال معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نشانگرهای موجود در بازار ملک حاکی است بازار معاملات مسکن همچنان روند رو به بهبودی را در پیش دارد.

نشانه روند رونق در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، حامد مظاهریان با بیان اینکه کاهش حجم معاملات یک ماه نسبت به ماه قبل از آن نشانه بازگشت به دوره رکود نیست، گفت: گزارش ماهانه تحولات بازار مسکن در شهریور ماه سال جاری حاکی از کاهش حجم معاملات نسبت به مرداد ماه امسال است. به این صورت که در شهریور ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران به 15 هزار و 500 واحد رسید که نسبت به مرداد ماه معادل 13/ 6 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی ادامه داد: اگر چه حجم معاملات در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه کاهش داشته اما نکته مهم آن است که معیار اصلی برای تعیین وضعیت بازار مسکن مقایسه نقطه به نقطه حجم معاملات است. به این معنا که برای دست یافتن به این موضوع که آیا بازار مسکن در مسیر رونق به سر می‌برد یا رکود باید به‌جای مقایسه ماهانه، حجم معاملات واحدهای مسکونی در شهریور ماه امسال نسبت به شهریور ماه سال گذشته سنجیده شود.

    معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به مقایسه نقطه به نقطه معاملات شهریور ماه اشاره کرد و گفت: این مقایسه نشان می‌دهد که حجم آپارتمان‌های مسکونی معامله‌شده در پایتخت معادل 9/ 2 درصد در ماه پایانی فصل تابستان نسبت به شهریور ماه سال گذشته رشد داشته است. از سوی دیگر یکی از پایه‌های اصلی برای ردیابی روند بازار مسکن، سنجش دوره‌های شش ماهه سال جاری و سال گذشته است. در این بخش نیز شاهد رشد 2/ 8 درصدی در حجم معاملات مسکن و 6/ 2 درصدی قیمت مسکن در نیمه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته هستیم.

    مظاهریان تاکید کرد: دو مقایسه‌ای که امکان خطای آماری در آنها کمتر از گزارش ماهانه است، نشان دهنده وضعیت پیش رونق در بازار مسکن است. ضمن آنکه مجموعه عوامل بیرونی و درونی اثرگذار بر روند بازار مسکن شاهدی بر شکل‌گیری رونق تدریجی در بازار مسکن تا پایان سال جاری است. وی در عین حال به روند قیمتی مسکن تا پایان سال جاری اشاره و اظهار کرد: در حوزه قیمتی نیز رشد ملایم قیمت‌ها در محدوده نرخ تورم عمومی کشور پیش ‌بینی می‌شود.

    به این ترتیب همزمان با رشد ملایم قیمت‌ها بدون جهش، امکان فعالیت‌های سفته‌بازانه از بازار رخت می‌بندد و خریداران واقعی فرصت پیدا می‌کنند با استفاده از اهرم تسهیلاتی، قدرت خرید خود را افزایش دهند و به راحتی در بازار مسکن حضور پیدا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو