مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل مسکن کمیته امداد اعلام کرد

جزئیات تأمین مسکن خانوارهای مددجوی ۲نفره

عصر ساختمان- مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد اولویت‌های پرداخت تسهیلات مسکن برای خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی از محل صندوق امداد ولایت برای خانوارهای یک تا دو نفر و شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر را تشریح کرد.

جزئیات تأمین مسکن خانوارهای مددجوی ۲نفره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ابراهیم بازیان با بیان اینکه در سال‌های اخیر مسکن به‌عنوان یکی از خدمات‌ راهبردی با رویکرد توانمندسازی مددجویان در دستور کار این نهاد قرارگرفته است گفت: طی برنامه ششم، کمیته امداد موظف شده است برای تأمین 150 هزار خانوار فاقد مسکن و مقاوم‌سازی، بهسازی و تعمیر 300 هزار مسکن مددجویان خود مالکی اقدام کند.

    وی با اشاره به اینکه برای تأمین مسکن نیازمندان منابع دولتی و منابع کمیته امداد به‌تنهایی پاسخگو نیست افزود: باید از مشارکت مردم، خیران و آورده مددجویان برای تأمین مسکن استفاده کرد تا این امر در تحقق اهداف این نهاد در برنامه ششم مؤثر باشد.

    بازیان درباره  اولویت‌بندی مسکن مددجویان گفت: اولویت نخست این نهاد تعمیر مسکن خود مالکی مددجویان شهری و روستایی، اولویت دوم تأمین مسکن برای مددجویان فاقد مسکن شهری و روستایی و اولویت سوم مقاوم‌سازی مسکن خود مالکی مددجویان تحت حمایت است.

    سرانه خدمات تعمیر مسکن برای هر خانوار مددجو  حداکثر 4 میلیون تومان

    مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد سرانه خدمات تعمیر مسکن برای هر خانوار مددجو  را حداکثر چهار میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعمیر مسکن به صورت کلی یا جزئی  و یا شامل انشعابات گاز و حصارکشی است.

    وی بابیان اینکه حدود 80 درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد دارای یک یا دو عضو هستند گفت: این افراد در اولویت تأمین مسکن قرار ندارند اما مشمول دریافت تسهیلات از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت می‌شوند و این در حالیست که بر اساس سیاست‌های کمیته امداد اولویت با  خانوارهای بیش از دو عائله است.

    بازیان درباره پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای مسکن مددجویان توضیح داد: امسال برای نخستین بار کمک‌هزینه تأمین  مسکن برای خرید، ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی از محل صندوق امداد ولایت برای خانوارهای یک الی دو نفر و شهرهای بالای 100هزار نفر پرداخت می‌شود.

    وی با اعلام اینکه صندوق امداد ولایت به این خانوارها 20 میلیون تسهیلات خرید یا ساخت مسکن می‌دهد گفت: البته به این افراد پنج میلیون تومان نیز به عنوان کمک‌ بلاعوض داده می‌شود.

    مدیرکل مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ساخت، خریداری، تعمیر و مقاوم‌سازی 75 هزار منزل مسکونی در کشور برای مددجویان در دست اجرا است  افزود: 30 هزار مورد از این خدمات عمرانی مربوط به ساخت منازل شهری و روستایی است.

    150 هزار خانوار  مددجوی تحت حمایت، فاقد مسکن هستند

    وی با اعلام اینکه 150 هزار خانوار  مددجوی تحت حمایت، فاقد مسکن هستند افزود: در مدت اجرای برنامه ششم برای حدود 30هزار  تا 35 هزار خانوار دارای بیش از دو عضو  مسکن مناسب تأمین خواهد شد البته در این زمینه اولویت نخست با خانوارهای بیش از دو عائله سپس با خانوارهای کمتر از  دو  عائله است.

    بر اساس گزارش سایت خبری کمیته امداد، بازیان بابیان اینکه با استفاده از ظرفیت مسکن مهر، 20 هزار خانوار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد صاحب‌خانه شده‌اند گفت: تأمین مسکن مددجویان با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی و همچنین متناسب با تعداد اعضای خانوار متفاوت خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو