مدیران خودروعصر اعتبار

از گران قیمت‌ترین تا زیباترین‌های زعفرانیه

عصر ساختمان- احتمالا نام زعفرانیه به گوشتان خورده است. این نام همواره با تصاویری از کوه و آب و هوایی دلنشین در ذهن ما متصور می شود. محله ای که جز مرتفع ترین بخش های تهران به حساب می آید و از خوش آب و هوا ترین بخش های تهران است. این محله به دلایل متعدد جز محله های اعیان نشین تهران به حساب می آید و خانه هایی با قیمت هایی میلیاردی در خود جای داده است.

از گران قیمت‌ترین تا زیباترین‌های زعفرانیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، زعفرانیه در گذشته نه چندان دور با خانه هایی ویلایی و رودخانه سعدآباد که صدایش آرام بخش محله بوده است و هوایی خنک را به ارمغان می آورد، همواره از معروفترین محله های تهران بود. از طرف دیگر مدرن بودن این محله باعث شده است بسیاری از کسانی که از شرایط مالی خوبی برخوردارند تصمیم به زندگی در این بخش از شمال تهران داشته باشد.

    بسیاری از مردم این روزها در بین شلوغی و آب و هوای نه چندان پاک تهران در پی محله ای می گردند که آرامش و زیبایی از ویژگی هایش باشد. شاید زعفرانیه به دلیل نزدیکی به کوه البرز و البته وجود رودخانه ، باغ های متعدد و فضاهای سبزی که دارا است، بسیاری از افرادی که در جست و جوی هوایی مناسب هستند را راضی نگه دارد.

    بر همین اساس می خواهیم در این گزارش شما را با زعفرانیه آشنا کنیم و از ویژگی هایش برایتان بگوییم.

    موقعیت جغرافیایی

    این محله در شما تهران قرار داشته و در شهرستان شمیرانات واقع شده است. زعفرانیه به دلیل این که دارای قدمتی طولانی است و در گذشته بافتی روستایی داشته، امروزه نیز در بین ساختمان ها و برجهای بلندش همچنان آن بافت سنتی و قدیمی به چشم می خورد.

    این محله از جنوب با خیابان مقدس اردبیلی همسایه بوده و از سمت شمال به اسدآباد و توچال منتهی می شود. رودخانه ولنجک به همراه خیابان الف، در غرب این محله قرار دارند و شرق آن به خیابان البرز کوه منتهی می شود. این محله به طور کل از بخش های مرتفع تهران به حساب می آید و دارای آب و هوایی کوهپایه ای و معتدل است و زمستان های سختی دارد.

    مهمترین بخش‌های زعفرانیه

    زعفرانیه به دلیل شرایط جغرافیایی و معماری شهری که دارد، باعث شده ادارات و اماکن مهمی در آن ساخته شود. بنیاد ملی نخبگان، موزه زمان، فرمانداری شهرستان شمیرانات، دادگاه ویژه روحانیت، سفارت آفریقای جنوبی، غنا، بلاروس، یمن، ویتنام، و برزیل از مهمترین اماکنی است که در این محله قرار دارند. همچنین کاخ موزه سعدآباد نیز با حضور خود و البته فضای سبزی که دارد، کمک بسیاری به آب و هوای پاک و معتدل زعفرانیه کرده است.

    رفت و آمد به زعفرانیه

    زعفرانیه فاقد هر گونه محدودیت ترافیکی بوده از همین روی این محله غالبا دارای ترافیک سنگین است. راه های دسترسی به زعفرانیه از طریق خیابان های ولنجک، مقدس اردبیلی، خیابان ولیعصر و … امکان پذیر است. البته ایستگاه مترو تجریش و BRT های نزدیک زعفرانیه، رفت و آمد به این محله را راحت تر کرده اند.

    مهمترین خیابان‌های زعفرانیه

    خیابان اصلی محله زعفرانیه اسدآباد است . غالب کوچه های این خیابان بن بست هستند، درست مانند خود خیابان که از شمال به کوه های البرز می رسد و بن بست می شود. آنچه در این محله آشکارا قابل ملاحظه است این بوده که هر چه از جنوب به سمت شمال محله می رویم، بافت سنتی بیشتر خود را نمایان می سازد و کوچه ها و خانه ها قدیمی تر و البته گاه خاطره انگیزتر می شوند. بیشترین ساختمان سازی ها، خانه های مدرن و شیک، آپارتمان ها و برج هایی با معماری نوین را می توان در مرکز و جنوب محله زعفرانیه دید.

    خیابان هایی که با مدرن ترین مراکز خرید و رستوران ها و کافی شاپ ها پر شده اند و پاتوقی برای مردمی هستند که خیلی هم عادت به در خانه ماندن ندارند.

    از مهمترین خیابان های این محله می توان به خیابان زعفرانیه، مهر، آصف، ماکویی پور، اسدآباد و زاله زر نام برد. جالب است بدانید غالب کوچه های این محله با نام هایی که از کوه گرفته شده ، نام گذاری گردیده اند. مانند کوهکن، کوهسار، البرز کوه، شیرکوه و…

    قیمت خانه در زعفرانیه

    اگر در پی خرید آپارتمان در زعفرانیه هستید باید بگوییم جیبتان را پر از پول کنید چون خانه های این محله ارزان نیستند. البته قیمت خانه ها بستگی دارد به این که در کدام خیابان و با چه امکاناتی ساخته شده باشند. از همین روی این محل هم مانند بسیاری از محله های تهران دارای قیمت های متفاوتی است.

    گاه خانه هایی به دلایل متعدد از جمله این که در بافت سنتی زعفرانیه قرار دارند تا متری 10 میلیون تومان هم کاهش قیمت پیدا می کنند و گاه خانه هایی با امکانات فوق العاده یا زمین بزرگی که دارند، تا متری 42 میلیون تومان هم ارزش گذاری می شوند. در واقع نمی توان قیمتی ثابت برای تمامی خانه های زعفرانیه عنوان کرد. خیابان هایی چون آصف، مقدس اردبیلی، الف و… از گرانترین خیابان های زعفرانیه به حساب می آیند و آپارتمان هایی لوکس و مدرن را در خود جای داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو