مدیران خودروعصر اعتبار

الزام شهرداری به تدوین برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان های بلند

عصر ساختمان- سخنگوی شورای شهر تهران ازطرحی دوفوریتی خبر داد که براساس آن شهرداری تهران ملزم است لایحه ای درخصوص ارائه برنامه ای عملیاتی ایمن سازی ساختمانهای ناایمن، بلندمرتبه شهر تهران به شورا ارائه کند.

الزام شهرداری به تدوین برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان های بلند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی اعطا در نشست خبری خود که بعد از جلسه علنی روز یکشنبه برگزار شد با اشاره به تصویب جزئیات ساماندهی الزام شهرداری تهران به ساماندهی حق واگذاری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی و موسسات غیر دولتی گفت: جزئیات این طرح با اعمال تغییراتی در متن اولیه تصویب شد.

    سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه براساس این مصوبه شهرداری باید گزارشی در مورد تمامی واگذاری های انجام شده از سال 78 تا امروز را به شورا ارائه کند.

    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه طرح پیشنهادی در کمیسیون تخصصی به اندازه کافی بررسی نشده و برای همین اصلاحات آن در جلسه امروز انجام شد اظهار داشت: این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه، دو جلسه بررسی شد و به نظر می رسد اگر بیش از این پخته تر می شد، می سوخت.

    اعطا افزود: هیئت رئیسه این طرح را به کمیسیون نظارت و حقوقی ارجاع داد و در این کمیسیون از همه کمیسیون ها عضو هستند بنابراین نماینده تمامی کمیسیون ها در جریان بررسی این طرح بودند.

    اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از عملکرد مالی و اجرایی موسسه همشهری طی سالهای 84 تا 96 گفت: این طرح با قید عادی به هیئت رئیسه ارائه شده است و 8 عضو شورا آن را امضاء کرده اند. این طرح به دلایل بررسی کارنامه اجرایی به موسسه همشهری که طی دو سال مالی، زیان ده بوده و هر سال میزان زیان آن بیشتر شده است.

    اعطا با اشاره به 7 محور تحقیق و تفحص از موسسه همشهری اظهار داشت: بررسی میزان اثربخشی در جامعه هدف، بررسی دلایل استخدام فوری در سال 95، بررسی چگونگی واسپاری آگهی موسسه همشهری، توزیع و کیفیت توزیع، چاپخانه، بررسی تراز مالی و میزان حقوق مدیران عالی و میانی این موسسه، هفت محور مورد بررسی خواهد بود.

    وی در ادامه از طرح دیگری با 18 امضا و قید دو فوریت خبر داد که براساس آن شهرداری ملزم است برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان های ناایمن بلندمرتبه شهر تهران را ارائه کند.

    سخنگوی شورای شهر تهران با اعلام اینکه بعد از حادثه پلاسکو مشخص شد اطلاعات فنی بسیاری از ساختمان های قدیمی و بلندمرتبه در دسترس نیست تصریح کرد: شهرداری طی دو ماه گزارشی از بلندمرتبه های تهران ارائه خواهد کرد و در  ادامه طی سه ماه برنامه عملیاتی خود را برای ایمن سازی ساختمان های بلندمرتبه مسکونی و غیرمسکونی و رفع خطر احتمالی ارائه می کند.

    وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تکلیف روزنامه نگاران موسسه همشهری که پس از تعطیلی نشریات بیکار خواهند شد اظهار داشت: رویکرد مدیریت جدید شهری تعدیل نیرو نیست و موضوع تحقیق و تفحص در رابطه با تعدیل نیرو نخواهد بود. تنها قرار است وضعیت این موسسه طی سالهای بازه 12 ساله مورد ارزیابی قرار گیرد.

    اعطا در پاسخ به پرسشی در خصوص  اصلاحی بودجه سال 96 ادامه داد: اصلاحیه بودجه برای 6 ماهه دوم به شورا ارائه شده و در کمیسیون ها در حال بررسی است و هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. اما گزارش مالی شش ماهه اول سال که براساس آن 75 درصد درآمدها محقق شده و هزینه کرد 113 درصدی نشان از بی انضباطی آشکار دارد.

    سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص استخدام های بدون پست در شرکت مترو تصریح کرد: کمیسیونی در برنامه و بودجه این استخدام ها را مورد بررسی قرار داده. بررسی چنین موضوعاتی چند وجهی و زمان بر است. اما در کمیته تخصصی در حال بررسی آن هستیم.

    وی تأکید کرد: نباید شتابزده این بررسی ها انجام شود بنابراین تا اعلام نتایج نهایی نمی توان در خصوص آن اظهارنظر قطعی کرد.

    اعطا در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرانجام بازنگری طرح برج باغ ها خاطرنشان کرد:این موضوع در کمیسیون شهرسازی و مالی در حال بررسی است اما همه مسائل نیز در  اختیار شورا نیست و بخش دیگری از آن به نهادهای دیگر همچون شورای عالی شهرسازی برمی گردد. مذاکراتی انجام شده که امیدواریم موضوع برج باغ ها حل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو