مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات ‌مدیره بانک‌ مسکن خبر داد:

بازار مسکن امسال نوسان قیمت ندارد

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره بانک مسکن با بیان اینکه بازار مسکن در ۶ ماه دوم سال نوسان قیمتی نخواهد داشت، گفت: تا پایان ماه درباره محل تامین منابع مورد نیاز برای اجرای مسکن اجتماعی تعیین تکلیف می کنیم.

بازار مسکن امسال نوسان قیمت ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به امکان اجرای تغییر شرایط تسهیلات خرید مسکن از جمله تعریض دوره بازپرداخت اقساط، کاهش مدت زمان سپرده گذاری از 12 ماه به 10 ماه و همچنین کاهش نرخ سود اظهار داشت: هنوز هیچ تصمیمی درباره تغییر شرایط تسهیلات خرید مسکن نهایی نشده است.

    وی افزود: تغییر شرایط وام مسکن باید بررسی شود، به طور قطع اگر منابع و مصارف بانک مسکن اجازه دهد، این پیشنهاد به اجرا می رسد، در غیر این صورت کسری منابع بانک مسکن در صورت اجرای این طرح باید به نحوی  تامین شود .

    عضو هیات مدیره بانک مسکن همچنین درباره آخرین تصمیمات برای تامین منابع برای اجرای طرح مسکن اجتماعی به خبرگزاری ایلنا اظهار داشت: درباره محل تامین مالی پروژه مسکن اجتماعی بررسی هایی گسترده‌ای انجام داده‌ایم و توافقات اولیه انجام شده و این توافقات در حال نهایی شدن است .

    رحیمی انارکی در پاسخ به این سوال که آیا امکان تامین منابع اجرای این پروژه از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر وجود دارد، گفت: بازپرداخت اقساط مسکن مهر تا 10 سال آینده تعیین تکلیف شده است. 

    عضو هیات مدیره بانک مسکن تاکید کرد: محل تامین منابع اجرای پروژه مسکن اجتماعی تا پایان ماه جاری نهایی و اعلام  می‌شود.

    وی همچنین با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: در حال حاضر متقاضیان حاضر در بازار مسکن از متقاضیان مصرفی هستند که  قدرت خریدشان با استفاده از تسهیلات بانکی افزایش یافته و از این طریق تقاضای موثر خود را وارد بازار مسکن کرده اند.

    عضو هیات مدیره بانک مسکن با تاکید بر اینکه در حال حاضر عمده تقاضا در بازار به سمت خانه های کم متراژ است، ادامه داد: انتظار می‌رود در نیمه دوم امسال شاهد افزایش سرعت رشد حجم معاملات مصرفی مسکن با واحدهای کوچک باشیم اما رکود در بازار معاملات واحدهای مسکونی لوکس کماکان ادامه دارد.

    رحیمی انارکی تاکید کرد: مطابق آنچه که پیش بینی می شود، شاهد نوسانات قیمتی در نیمه دوم امسال و رشد قیمت بالاتر از نرخ تورم عمومی نخواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی