مدیران خودروعصر اعتبار

خانه های خالی در کدام شهرها واقع شده اند؟

عصر ساختمان- وقتی وزیر راه و شهرسازی از دومیلیون و پانصد هزار واحد مسکونی خالی در سطح کشور سخن می گوید، شاید این سئوال در ذهن خیلی‌ها متواتر شود که این خانه‌های خالی در کدام شهرها واقع شده‌اند و سیاست‌های دولت در قبال این خانه‌ها چیست؟

خانه های خالی در کدام شهرها واقع شده اند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، آنچه از صحبت‌های آخوندی به وضوح می‌توان برداشت کرد این است که وزارتخانه او به هیچ وجه تمایلی به افزایش این آمار ندارد و می‌خواهد به هر شکل ممکن از طریق وضع قوانین و ایجاد محدودیت‌هایی از رشد این عدد بکاهد و از تکرار بی رویه ساخت خانه‌های مسکونی خالی از سکنه جلوگیری کند. برنامه‌ای که با گفته‌ مظاهریان با اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی به مرحله اجرا هم خواهد رسید ولیکن قطعا مسیری پر پیچ و خم و شاید مسیری بی پایان را به همراه داشته باشد.
    در این راستا پیرو آمارهای منتشر شده، هرمزگان و البرز استان‌هایی هستند که در کنار هم 27.2 درصد یعنی بالغ بر ششصد و هشتاد هزار واحد مسکونی خالی را به خود اختصاص داده‌اند و کلانشهر تهران با دویست و پنجاه و هفت هزار و پانصد واحد خالی در میانه‌های این رده بندی آماری قرار دارد. لیستی که در انتهای آن لرستان و گلستان با حدود 0.7 درصد قرار گرفته اند.
    قطعا پیرو سیاست‌های دولت و نسخه‌ای که برای تهران خواهد پیچید برای تمامی استان‌ها با ساختارهای متفاوت جمعیتی پاسخ گو نخواهد بود.
    امید است مسیر مسکن در روزهای آینده و با تدابیر دولت دوازدهم در راهی قرار گیرد تا تمامی بخش های درگیر این صنعت روزهای خوش رونق و ثبات را تجربه کنند، روزهایی که شاید تا کنون تجربه ای در قبال آن نداشته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی