مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۷

عصر ساختمان- شریعتمداری گفت: ایران در سال ۲۰۱۷، رشد ۱۰ درصدی در تولید فولاد را نسبت به سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است.

رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه فولاد میانه اظهار کرد: در دو دهه گذشته حرکت رو به رشد خوبی را در حوزه فولاد شاهدیم، اما هنوز سرانه مصرف فولاد در ایران فاصله زیادی با این عدد در کشورهای صنعتی دارد.

    وی در ادامه افزود: در وزارت صنعت، معدن و تجارت ستادی برای پیگیری مسائل فولادی تشکیل شده و تمام مشکلات پیرامون صنعت فولاد در تمام نقاط کشور پیگیری شبانه روزی می شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی ایران در سال 2017، رشد 10 درصدی در تولید فولاد را نسبت به سال 2016 تجربه کرده اما عدم تقاضا در چرخه فولاد، موضوعی است که که همواره فعالان این حوزه را آزرده کرده است.

    شریعتمداری همچنین اضافه کرد: تلاش شده این نقص اساسی برطرف شود و در گندله سازی سعی کردیم، سطح فعالیت های دولت را تا 90 درصد بالا برده و تمام تلاش خود را بر روی جذب سرمایه گذاری ها به سمت تولید کنسانتره و گندله معطوف کرده ایم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه دولت برای توسعه صادرات فولاد ابراز کرد: در 5 ماهه اول سال 96 نسبت به مشابه سال گذشته، رشد صادرات فولاد را تجربه کرده ایم، اما در صورتیکه بخواهیم به هدف گذاری تولید فولاد در افق 1404 دست یابیم ، باید برنامه صادراتی مشخصی  تدوین کنیم.

    به گفته این مقام مسوول عزم دولت در بالا بردن ظرفیت تولید فولاد جدی است و پروژه جدید فولاد سازی با ظرفیت 15 میلیون تن در سال در سواحل مکران دنبال می شود.

    شریعتمداری در پایان تصریح کرد: اصلاح عوارض صادراتی در جهت بالابردن ارزش افزوده و گسترش راه های حمل ونقل به ویژه راه های ریلی می توانند، بخش بزرگی از مشکل فولادسازی کشور را حل کنند.
    استفاده از تکنولوژی بومی در طرح فولاد میانه

    رسول احمدزاده مدیر پروژه ساخت فولاد میانه نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: طرح فولاد میانه جزو 8 طرح فولادی کشور است که با رویکرد توسعه مناطق محروم راه اندازی شده است.

    وی ادامه داد: واحد احیای در تاریخ 13 شهریور تولید خود را آغاز و در18 شهریور امسال برای اولین بار با ظرفیت 70تن در سال شروع به کار کرد.

    احمدزاده تصریح کرد: از مهمترین ویژگی های طرح فولاد میانه، استفاده از تکنولوژی بومی برای اولین بار در ایران و استفاده از دانش تمام ایرانی است.

    مدیر پروژه ساخت فولاد میانه با توضیحات فنی پروژه احداث کارخانه فولاد میانه گفت: یکی دیگر از ویژگی های بارز این طرح استفاده از وسعت پایین بود که موجب شد، هزینه ها و میزان سرمایه فرد به میزان زیادی پایین بیاید، در حالیکه نیروگاه برق، خط گاز و چاه های آب در نزدیک ترین فاصله به این کارخانه قرار دارد.

    وی در خاتمه درخصوص استفاده از حداکثری از توان شرکت های بومی استان آذربایجان شرقی در احداث کارخانه فولاد میانه، تصریح کرد: امیدواریم زنجیره فولاد سازی احیا و نورد را در این کارخانه کامل کنیم، چراکه نتایج این امر افزایش اشتغال در استان تا مرز 3 هزار نفر خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو