مدیران خودروعصر اعتبار

ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان‌های تهران تا نیمه مهر

عصر ساختمان- ۲ درصد از کل معاملات انجام و ثبت شده در نیمه اول شهریور ماه مربوط به ارزان‌ترین آپارتمان‌های شهر به بهای مترمربعی تا ۲ میلیون تومان و حدود ۵/ ۲ درصد مربوط به گران‌ترین آپارتمان‌های معامله شده که قیمت هر مترمربع از آنها بیش از ۱۵ میلیون تومان بوده است.

ارزان‌ترین و گران‌ترین آپارتمان‌های تهران تا نیمه مهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بازار مسکن تحت تاثیر همزمانی نیمه اول مهر با دهه اول محرم و کاهش مراجعه متقاضیان به بنگاه‌های املاک قدری از تب و تاب تابستانی فاصله گرفته است. هر چند انتظار بنگاه‌های املاک این است که این وضعیت در نیمه دوم مهر بهبود پیدا کند. طبق داده‌های سامانه اطلاعات بازار املاک ایران شمار معاملات آپارتمان مسکونی که در نیمه اول مهر انجام و در سامانه ثبت شده است به 1000 فقره می‌رسد. این آمار البته با واقعیت فاصله دارد؛ چراکه بسیاری از مشاوران املاک با چند روز فاصله، معاملات صورت گرفته و مبایعه‌نامه‌ها را در سامانه ثبت می‌کنند. با این وجود بر اساس همین آمار موقت و غیرقطعی دو گروه از معاملات سهم بسیار اندکی داشته است. نخست ارزان‌ترین آپارتمان‌ها به بهای هر مترمربع حداکثر 2 میلیون تومان است که در مناطق 9، 10، 11، 12، 14، 15، 17 و 18 تعداد بیشتری از آنها قابل جست‌وجو است.

    اگرچه ارزان‌ترین آپارتمان‌های تهران که در نیمه اول مهر معامله شده در محله‌های مختلفی همچون هاشمی، فیروزآباد، سلسبیل، تیموری، بریانک، شمشیری، خاوران، آذری، افسریه، هاشم‌آباد، یافت‌آباد، مولوی و تولیددارو قرار دارد، اما صرفا در برخی از این محلات می‌توان در این بازه قیمتی آپارتمان نوساز معامله کرد. به‌عنوان مثال در محله ابوذر منطقه پنج و محله تیموری منطقه 10 در همین مدت آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده به قیمت مترمربعی 2 میلیون تومان فروش رفته است.

    در مقابل گران‌ترین محله‌های تهران نیز به سه منطقه شمالی یک، دو و سه تعلق دارد. بر اساس اطلاعات اولیه سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، گران‌ترین آپارتمان مسکونی در تهران طی نیمه اول مهر، واحد نوساز 235 مترمربعی در دروس تهران بوده که مترمربعی 19 میلیون تومان فروش رفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو