مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

۱۵کیلومتر از کنارگذر غرب اصفهان به بهره برداری رسید

عصر ساختمان- ۱۵ کیلومتر آزاد راه کنارگذر غرب اصفهان روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

۱۵کیلومتر از کنارگذر غرب اصفهان به بهره برداری رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، برای بهره برداری از این مسیر که مرحله سوم احداث آزاد راه کنارگذر غرب اصفهان می باشد 120 میلیارد تومان هزینه شده است.

    با بهره برداری از مرحله سوم پروژه آزاد راه کنارگذر غرب اصفهان، این مسیر از دلیجان آغاز و به میدان کرکوند در شهرستان مبارکه -در فاصله 60 کیلومتری اصفهان- متصل می شود و شهرهای غرب اصفهان را به اتوبان اصفهان - کاشان - قم - تهران و بزرگراه اصفهان - تهران متصل می کند.
    هیات وزیران خردادماه امسال، اجرای قطعه دوم آزاد راه کنارگذر غربی اصفهان حد فاصل میدان کرکوند تا تقاطع بزرگراه مبارکه - شهرضا و مبارکه - بروجن -سه راهی طالخونچه- را تصویب کرد و با تصویب این طرح، طول پروژه مذکور از 93 کیلومتر به 108 کیلومتر افزایش پیدا کرد.
    مرحله سوم این طرح که امروز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید بطول 15 کیلومتر حد فاصل پل گاویسه تا میدان شهر کرکوند از توابع شهرستان مبارکه است.
    این مرحله پس از وقفه چهار ساله از سال 1391 عملیاتی شد و امروز پایان یافت.
    مرحله اول عملیات اجرایی آزاد راه کنارگذر غرب اصفهان در سال 83 بطول 52 کیلومتر آغاز شد و در سال 1385 به بهره برداری رسید.
    مرحله دوم این پروژه نیز حد فاصل محور اصفهان - خوزستان تا اتوبان ذوب آهن بطول 28 کیلومتر در سه ماه اول سال 1387 به بهره برداری رسید.
    مرحله چهارم نیز قرار است از میدان کروند تا محل اتصال به بزرگراه مبارکه - شهرضا آغاز شود که مدت اجرای آن 2 سال پیش بینی شده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل در مراسم بهره برداری از مرحله سوم آزاد راه کنارگذر غرب اصفهان گفت: حدود یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل کنارگذر غرب اصفهان تخصیص یافته است که امروز 15 کیلومتر آن افتتاح شد.
    ' خیرالله خادمی 'با اشاره به اینکه پس از انقلاب پروژه‌های زیادی در زمینه احداث آزاد راه در کشور اجرا شده است ، گفت: اما این پروژه ها هیچگاه بصورت همزمان و با این حجم نبوده است.
    وی با اشاره به اینکه آزادراه اصفهان - شیراز نیز در دست احداث است، تصریح کرد: با تکمیل و بهره برداری از این آزاد راه، مسیر اصفهان تا شیراز 141 کیلومتر کوتاه می شود.
    پروژه 230 کیلومتری آزاد راه شیراز- اصفهان که فاصله بین این دو کلانشهر را 141 کیلومتر کوتاه تر می کند از نظر زمانی نیز 1.5 ساعت صرفه جویی در مدت زمان سفر می شود.
    معاون وزیر راه در ادامه به اجرای پروژه های ریلی در کشور اشاره کرد و گفت: در بخش ریلی یک هزار و 800 کیلومتر ریل‌ گذاری در دست اقدام است.
    مدیرعامل شرکت توسعه و زیرساخت حمل و نقل اضافه کرد: 919 کیلومتر ریل جدید در مسیرهای مختلف استان های گیلان، کرمانشاه، همدان و آذربایجان غربی در دست بهره‌برداری است.
    خادمی، 1396 را سال طلایی برای توسعه ریلی و خطوط ریلی کشور دانست و افزود: آزادراه های جدیدی در دست احداث است که در سال 1397 به بهره برداری خواهد رسید بنابر این سال آینده، سال طلایی این بخش خواهد بود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان اصفهان و اهمیت این استان در زمینه حمل و نقل بار و مسافر در کشور گفت: استان اصفهان کریدور اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو