مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش نرخ سود بانکی بازار مسکن را تحریک نمی‌کند

عصر ساختمان:یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن گفت: کاهش نرخ سود بانک‌ها نمی‌تواند تهدیدی برای تحریک بازارها حتی بازار مسکن باشد.

کاهش نرخ سود بانکی بازار مسکن را تحریک نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی پورمهر، در رابطه با نرخ سود بانک‌ها گفت: با عنایت به اینکه بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور پول‌های سرگردان در اقتصاد است و این منابع به دلیل تورم بالای سال‌های قبل و دیربازده بودن سرمایه‌گذاری‌ها وارد جریان بخش واقعی نشدند، بنابراین از طرفی با عنایت به تقاضای سفته‌بازی تقاضای پول افزایش یافت و از سوی دیگر بانک‌ها برای افزایش کفایت سرمایه و کاهش ریسک نقدینگی و ایجاد درآمد به هر قیمتی (افزایش نرخ سود) اقدام به جذب منابع کردند.

    او در ادامه در رابطه با اثرات کاهش نرخ سود بانک‌ها بر بازارها به ویژه بازار مسکن بیان کرد: بانک مرکزی و دولت برای مدیریت و کاهش نرخ تورم با بلوکه کردن این منابع در بازارها بازدهی آنها را به کمترین حد رساندند اما بانک‌ها متعهد ‌به پرداخت بازدهی بودند، بنابراین اختلاف بازدهی نظام بانکی و سایر بازارها بیش از 15 درصد سالانه است که این هم به علت تلاش دولت در کاهش نرخ سود بانکی است، بنابراین به علت اختلاف زیاد، کاهش نرخ سودها نمی‌تواند تهدیدی برای تحریک سایر بازارها حتی بازار مسکن باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی