مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

بازآفرینی محورهای تاریخی، الگویی برای توسعه شهرهای ایران است

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: بازسازی و به نوعی بازآفرینی محورهای تاریخی در حوزه فرهنگی و شهری، الگویی برای توسعه آینده شهرهای ایران است .

بازآفرینی محورهای تاریخی، الگویی برای توسعه شهرهای ایران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی روز پنجشنبه هنگام بازدید از طرح بازسازی و پیاده راه سازی خیابان چهارباغ اصفهان افزود: اصفهان نمونه تمدن ایران شهری است و در این شهر آثاری از دوره های سلجوقی، صفوی و حتی دوره قاجار وجود دارد ؛ به همین دلیل این شهر برای احیای تمدن ایران و بازآفرینی شهری یکی از شهرهای مطرح و الگو برای تمامی ایران است.
    وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در راستای حفظ بازارهای اصفهان رخ داده است گفت: بر این اساس از میدان امام علی تا میدان امام، یک محور تاریخی بازسازی شده است.
    آخوندی افزود: این اقدامات به نوعی بازآفرینی و درواقع خلق مجدد اصفهان با شرایط جدید است که موجب می شود که یاد گذشته در راستای تداوم تاریخی تکرار شود.
    وی این اقدامات را خیلی فراتر از اقدامات یک محله دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی در واقع در این دوره اصلی ترین سیاست خود را بازآفرینی شهری و احیای بافت های تاریخی و قدیمی نهاده است.
    وی تصریح کرد: دراصفهان و در محور چهارباغ تخریب های گسترده ای صورت گرفته بود به شکلی که آثار قدیمی تخریب و تبدیل به یکسری مکان های تجاری واداری کم ارزش و فاقد هر گونه ارزش تاریخی شده بود که نمی تواند برای کل شهر ارزش افزوده ایجاد کند.
    وزیر راه و شهرسازی افزود: این درحالیست که بازآفرینی محور چهارباغ، فقط برای مردم این محل نیست و می تواند جاذب گردشگر از سراسر جهان و در واقع منبع تولید ثروت برای کل مردم اصفهان باشد.
    وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی از این گونه اقدامات بازآفرینی در محور های تاریخی به دلیل خلق ارزش افزوده برای کل مردم شهر و ایران حمایت می کند.
    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز گفت: 12 مرداد سال گذشته طرح پیاده راه سازی چهارباغ با اجرای اولین سه شنبه بدون خودرو در اصفهان آغاز شد.
    علیرضا صلواتی افزود: دراین راستا بسته های ترافیکی، ایمنی، اجتماعی و اطلاع رسانی برای چهار باغ تهیه شد و این اتفاق با کمترین تبعات روی داد.
    وی اظهار کرد: این طرح در 6 مرحله به تصویب شورای ترافیک استان رسید که گام اول با 6 میلیارد تومان اعتبار در اردیبهشت و خرداد انجام شد وگام دوم الان در دست انجام است و تا 2ماه آینده به اتمام می رسد؛ مرحله سوم از آمادگاه تا میدان انقلاب اسلامی نیز تا پایان سال کامل می شود.
    معاون حمل و نقل و ترافیک اصفهان افزود: محور شرقی چهارباغ از سی و سه پل تا میدان امام حسین (ع)بطور کامل پیاده راه می شود و در اقدام بعدی محور غربی شروع می شود.
    وی خاطرنشان کرد: قرار است در محور چهارباغ از خودروهای جایگزین استفاده شود و بر این اساس 2 ایستگاه قطار شهری در میدان امام حسین و انقلاب تا پایان سال به بهره برداری می رسد و در کنار آن خودروهای کلاسیک و کالسکه های قدیمی به صورت رکابی یا برقی به عنوان حمل و نقل پاک در این محور استفاده می شود.
    وی تصریح کرد: درراستای اجرای این طرح علاوه بر پیش بینی و برقراری دسترسی سکنه اطراف چهارباغ به لحاظ بحث های ترافیکی، محدودیت عبور خودرو و موتورسیکلت صورت گرفت و توقف گاه های خودرو در حاشیه چهارباغ برای خودرو ها و موتورسیکلت ها ایجاد شده است.
    وی به برنامه ریزی برای ساعت های بارگیری اصناف واقع در خیابان چهار باغ نیز اشاره کرد و گفت: کسبه این محل می توانند در ساعات تعیین شده بدون محدودیت کار خود را انجام دهند.
    وی ابراز امیدواری کرد که چهارباغ 1400، چهارباغی متفاوت با امروز باشد و بتواند بیانگر همان حس و حال قدیمی و هویت خود به مردم باشد.
    خیابان چهارباغ عباسی، یکی از خیابان‌های تاریخی شهر اصفهان به شمار می‌رود که در دوره شاه عباس صفوی طراحی و ایجاد شده و اکنون بین دروازه دولت و سی‌وسه پل قرار دارد.
    شهرداری اصفهان با اجرای طرح پیاده راه سازی چهارباغ قصد دارد تردد خودروها در این خیابان تاریخی را محدود کند.
    وزیر راه و شهرسازی عصر روز گذشته به منظور بازدید و افتتاح پروژه های عمرانی استان اصفهان وارد این شهر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو