مدیران خودروعصر اعتبار

تسهیلات بانک مسکن به مسکن مهر بررسی می‌شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گزارش مکتوب ضوابط پرداخت به مدیران بانک‌ها و هیأت مدیره آنها به صورت مکتوب به کمیسیون اقتصادی ارائه می‌شود.

تسهیلات بانک مسکن به مسکن مهر بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی در کمیسیون حضور یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد که یکی از محورها درباره تسهیلات بانک مسکن جهت اختصاص به مسکن مهر بود که متأسفانه بخشی از آنها تا به امروز عملیاتی نشده است؛ لذا بر این اساس کارگروهی تشکیل می‌شود تا آخرین وضعیت تعهدات بانک مسکن و پروژ‌ه‌های مسکن مهر عملیاتی شود.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از این پروژه‌ها قرارداد مشارکت آنها اتمام یافته و سراغ پرداخت رفته‌اند در حالی که طرح‌ها نیمه تمام هستند، لذا مقرر شد کارگروهی متشکل از نمایندگان کمیسیون‌ اقتصادی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، بانک مسکن و نماینده پروژه‌های مسکن مهر پیگیری شود تا بتوان در این زمینه تصمیم گرفت.
    وی با بیان اینکه سوال بعدی یکی از نمایندگان درباره آیین‌نامه ضوابط پرداخت به مدیران بانک‌ها و اعضای هیأت مدیره آنها بود، ادامه داد: وزیر اقتصاد در این باره توضیحاتی ارائه کرد، لذا بر این اساس بررسی شد که وضعیت پرداختی‌ها پس از جریان حقوق‌های نجومی به جای خود بازگشته یا خیر که مقرر شد گزارش مکتوب این موضوع به کمیسیون ارائه شود.
    پورابراهیمی با اشاره به اینکه در خصوص واگذاری‌ها توسط سازمان خصوصی سازی سوالاتی از کرباسیان پرسیده شد، یادآور شد: برخی واگذاری‌هایی که توسط سازمان خصوصی سازی انجام می شود با قیمت‌های بسیار ناچیز و زیر قیمت کارشناسی بوده اما اظهارات کرباسیان متفاوت با اظهارنظر نمایندگان بود، لذا مقرر شد ظرف یک هفته تا 10 روز گزارش‌های کارشناسی و مصادیق مشخص شود.
    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: درباره پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی که در برخی استان‌های کشور پس از سال‌ها بلاتکلیف مانده و تأمین مالی و فاینانس‌های آن دچار مشکل شده مقرر شد که کارگروهی به این منظور تشکیل شود.
    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 5 سوال تخصصی از وزیر اقتصاد منجر به این شد که کمیته‌ای تخصصی از سوی کمیسیون، دستگاه مربوطه و نماینده متقاضی تشکیل شود، تصریح کرد: حدود یک هفته تا یک ماه گزارش‌های این کمیته‌ها ارائه می‌شود و در نهایت جمع بندی نمایندگان به کمیسیون ارائه می‌شود که آیا نیاز است که سوالات به صحن علنی ارجاع شود و یا مختومه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی