مدیران خودروعصر اعتبار

جزئیات هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران

مصوبات شورای‌عالی نیازمند پشتیبانی حقوقی و قضایی

عصر ساختمان- هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران در سال جاری با سه دستور جلسه و با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر اعضای شورا و نمایندگان استان قم به دبیری محمدسعید ایزدی در ساختمان دادمان وزارت راه‌و‌شهرسازی برگزار شد.

مصوبات شورای‌عالی نیازمند پشتیبانی حقوقی و قضایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، تقدیر از دکتر حناچی، ضوابط طرح تفصیلی قم تکلیف بند 15 مصوبه مورخ 95.8.10 شورای عالی و تصمیم گیری در خصوص افزایش محدوده بافت فرسوده شهر قم- ارجاعی از کمیته فنی یک و همچنین ضوابط تعیین حریم روستاهای واقع در حریم شهرها ارجاعی از کمیته فنی یک، سه دستور جلسه ای بودند که در هشتمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران مورد بررسی قرار گرفت.
    محمد سعید ایزدی دبیر شورای عالی در هشتمین جلسه شورا، گفت: به طور قطع و یقین شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران همانطور که اقای وزیر نیز بر روی آن تاکید دارند می‌تواند جایگاه مناسبی برای طرح و تدوین سیاست‌های توسعه و بالاترین مرجع برای بررسی راهبردها و اسناد هدایت توسعه باشد. لذا ازاعضای محترم شورا خواهش می‌کنم که همچون گذشته با حمایت و همراهی زمینه را برای تحولات بنیادین و طرح و تصویب سیاست‌های توسعه فراهم نمایند.
    معاون معماری‌و‌شهرسازی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با حمایت‌هایی که اعضا از شورا خواهند داشت می‌توانیم ضمن طرح مسایل جاری و چاره‌اندیشی برای آنها، مسائل بنیادین را در شورا مطرح و اتخاذ تصمیم نماییم.
    ایزدی تصریح کرد: قطعا بخشی از زمان شورا در دوره جدید به طرح مسائل بنیادین اختصاص خواهد یافت.
    این مقام‌مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: بر اساس تاکیدات وزیر محترم راه و شهرسازی، دو سیاست کلیدی مشتمل بر "سیاست توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی" و "سیاست بازآفرینی‌شهری" در این دوره مورد توجه ویژه خواهند بود.
    وی افزود: نقشه راه تدوین شده تحت‌عنوان توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی که پیش‌تر کلیات آن در شورای‌عالی شهرسازی‌ومعماری ایران مطرح و به تصویب رسیده است در جلسات آتی شورا مطرح و پس از تصویب جهت اجرا ابلاغ می‌شود.
    ایجاد فضای مناسب برای فعالیت‌های تخصصی شورا در دولت‌یازدهم
    مشاور معماری‌و‌شهرسازی وزیر راه‌وشهرسازی در هشتمین جلسه شورای‌عالی در سال جاری گفت: اینکه دولت در مهمترین تصمیمات خود نظر شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران را می‌خواست و از آنها استفاده می‌کرد، اتفاق بسیار بزرگی بود.
    حناچی ادامه داد: شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران، مجموعه‌ای از بخش‌های تخصصی دولت بوده و هست که توانست در طی دولت یازدهم، تصمیم‌های جمعی و به مصلحت بگیرد که امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند.
    دبیر سابق شورای‌عالی شهرسازی‌و‌معماری ایران با تاکید بر این مطلب که شورا نهایت تلاش خود را برای موفقیت انجام داد، یادآور شد: در بخش‌هایی موفق نشدیم و شاید بخشی از عدم موفقیت نیز ناخواسته بود. به هر صورت همه ما در ایران زندگی می‌کنیم و باید به این نکته توجه داشته باشیم.
    حناچی گفت: ما در هرمزان موفق نشدیم آن عدم پشتیبانی حقوقی و قضایی از مصوبات شورای‌عالی در کشور بود که ریشه در قوانین و... دارد. بعضی از تلاش‌های دیگر هم بود که با وقفه روبه‌رو شدند که امیدوارم در دوره جدید با حضور دکتر ایزدی با جدیت بیشتری آنها را به پیش ببریم.
    وی تصریح کرد: هدف این بود که نشان دهیم به رایی که مردم در سال 92 دادند پایبندیم و در تداوم آن رای حرکت کرده‌ایم و تصمیم‌هایی به مصلحت کشور می‌گیریم و پای تصمیماتی که می‌گیریم نیز می‌ایستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار