مدیران خودروعصر اعتبار

اسنپ به ایستگاه املاک رسید

عصر ساختمان- دولت برای کنترل عرضه و تقاضا و تغییر فاز بازار مسکن بدنبال تامین منابع مالی یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد مسکن تا سه سال آینده است و بنا دارد با راه اندازی سامانه ای نظیر اسنپ املاک، به نیازهای مسکن پاسخ فوری دهد.

اسنپ به ایستگاه املاک رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از شهر فردا، عزم دولت برای تغییر فاز بازار مسکن جزم شده و بنا دارد تا 3 سال آینده برنامه‌ریزی مالی برای تامین یک میلیون و 300 هزار واحد مسکن را اجرایی کند.

    برنامه بانک مسکن برای تامین مالی اینبار صرفا متکی به منابع بانکی نیست  و قرار است از محل ظرفیت منابع مالی این نهاد 330 هزار فقره تسهیلات ساخت، 386 هزار فقره تسهیلات خرید و تامین مالی ساخت 50 هزار واحد از محل موسسات پس ‌انداز و تسهیلات مسکن پرداخت کند.

    همچنین 50 هزار واحد از محل لیزینگ ساخته خواهد شد و با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه نیز تامین مالی 53 هزار واحد مسکونی صورت می‌‌گیرد. دولت در نظر دارد با استفاده از ظرفیت سرمایه سازی در بازار نظیر بورس کالا، لیزینگ و منابع ترکیبی سامانه املاک و مستغلاتی نظیر اسنپ راه اندازی کند تا به تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن پاسخ داده باشد.

    سید محسن فاضلیان، دیروز اعلام کرد: برای کاهش هزینه‌های معاملات ملکی در نظر داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، سامانه معاملات املاک و مستغلات را به‌عنوان اسنپ ملکی راه‌اندازی کنیم تا معاملات خرید وفروش مسکن از طریق این سامانه و همچنین با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه انجام شود.

      فاضلیان توضیح داد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های بازار مالی و سرمایه برای تحریک عرضه و تقاضا در بازار مسکن، عرضه نقدی و سلف مسکن به‌صورت پایلوت در بورس کالا است؛ این درحالی است که در تلاشیم نوعی اسنپ معاملات ملکی در آینده نزدیک راه‌اندازی کنیم که این اقدام منجر به کاهش هزینه‌های نقل و انتقال در بازار مسکن، املاک و مستغلات خواهد شد.

    وی همچنین از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی اولین صندوق املاک و مستغلات خبر داد و گفت: در تلاشیم این اقدام را نیز از یک پروژه اقتصادی آغاز کنیم و از این شیوه نیز به‌عنوان یکی از روش‌های نوین تامین مالی در بازار مسکن بهره‌مند شویم.

    فاضلیان با بیان اینکه از سوی دیگر در حال رایزنی برای کسب مجوز انتشار فاز دوم اوراق رهن ثانویه هستیم، گفت: به محض کسب مجوز از سوی بانک مرکزی، فاز دوم انتشار اوراق رهن ثانویه به ارزش هزار میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

    وی تاکید کرد: توسعه بازار رهن و به‌خصوص بازار رهن ثانویه نقش بسیار مهمی در تامین مالی بخش مسکن و تزریق منابع مالی تازه به بازار مسکن خواهد داشت. در تلاش هستیم در آینده نزدیک زمینه انتشار انواع گوناگونی از اوراق رهن ثانویه را فراهم کنیم.

    فاضلیان افزود: با توجه به اینکه صندوق‌های زمین و ساختمان به نوعی آیینه تمام نمای مشارکت واقعی در حوزه مسکن و ساختمان هستند می‌توان با توسعه این صندوق‌ها از این ابزار مالی نوین برای تامین مالی ساخت‌‌وسازهای مسکن استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو