مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

مسکن مهر ادامه ندارد

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی گفت: وظیفه ما تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان است و پس از اتمام پروژه های ناتمام، این طرح ادامه ندارد و با این عنوان دیگر در کشور ساخته نخواهد شد.

مسکن مهر ادامه ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد اصغری مهرآبادی در جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در استانداری ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دولت تاکید دارد که به سمت اتمام واحدهای پروژه مسکن مهر قدم بردارد.

    وی اضافه کرد: با توجه به تنگناهای مالی همه دستگاه های اجرایی کمک کنند پروژه مسکن مهر تا پایان سال95 به اتمام برسد.

    این مسئول افزود: در حال حاضر کار در حال انجام است اما کُند پیش می رود که به دستگاه ها پیشنهاد می شود راهکارهای خود را برای روند سریع تر این طرح ارائه دهند.

    قائم مقام وزیر با بیان اینکه مسکن مهر نیز مزایا و عیب های مانند اجرای هر طرحی را داشته تصریح کرد: باید تلاش خود را برای پروژه های آینده بیشتر کرد که خطاها کمتر شود.

    وی افزود: بزرگترین عیب مسکن مهر حجم بالا وگستردگی طرح بوده که نیاز کشور براساس مطالعه طرح جامع استان ها حدود800هزار واحد بوده است.

    وی گفت: مسکن مهر کار مردمی است و اعتبار دولتی ندارد.

    مهر آبادی خاطر نشان کرد: در اجرای مسکن مهر به لحاظ وضعیت مالی دولت، بخشی از هزینه های این طرح از محل فروش اراضی تامین می شود.

    قائم مقام وزیر بیان کرد: واحدهای باقی مانده که فروش اقساطی نشده اند قیمت آنها از25میلیون به 30میلیون افزایش پیدا کرده است.

    وی همچنین در خصوص نرخ سود بانک ها گفت: نرخ سود بانک ها در کل کشور یکسان که درتهران9درصد، مراکز استان ها7درصد وسایر شهرستان ها4درصد بااقساط 20ساله است.

    وی با اشاره براینکه در حال حاضر در سطح کشور 2میلیون و 226 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد عنوان کرد: از این تعداد یک میلیون و850هزار واحد به اتمام رسیده که از 370هزار واحد باقی مانده تقریبا هزار واحد طرح خود مالکین و طرح بافت های فرسوده است.

    وی در خصوص 270هزار واحد پروژه راکد نیز اظهار کرد: براساس شیوه نامه تا پایان اتمام سال1395 که اتمام پروژه های مسکن مهر است این پروژه ها نیز تعیین تکلیف خواهند شد.

    مهر آبادی افزود: 50درصد تحویل واحدهای مسکونی در دولت تدبیر وامید صورت گرفته است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین مشکلات مسکن مهر مربوط به آماده‌سازی، محوطه‌سازی، خدمات زیربنایی و روبنایی و ارزش افزوده این واحدها است.

    اصغری مهرآبادی اظهار بیان کرد: با وجود اینکه طبق قانون، وزارت راه و شهرسازی وظیفه ذاتی برای ایجاد خدمات ندارد اما از امکانات شهری و شرکت عمران شهرهای جدید برای خدمات روبنایی برای ساخت مدرسه، کلانتری و مسجد در طرح مسکن مهر بهره گرفته شده است.

    وی افزود: وظیفه وزارت راه و شهرسازی صرفا واگذاری زمین و راه است و دولت به این خاطر کمک می کند که مردم زودتر صاحب خانه شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو