مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

تمام قراردادهای شهرداری و شورای شهر تهران بازبینی می‌شود

عصر ساختمان- ناصر سراج گفت: چالش‌ها و دام‌هایی که ممکن است مقابل شهرداری‌ها شوراهای شهر قرار گیرد را ابلاغ کردیم. اخیرا شورای شهر و شهردار تهران کل یافته‌های ما را مصوب و ابلاغ کردند. مثلا در رابطه با قراردادها مصوب شد که تمام قراردادها بازبینی شود.

تمام قراردادهای شهرداری و شورای شهر تهران بازبینی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، ناصر سراج در آیین سی و ششمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور که با حضور دادستان کل کشور برگزار شد اظهار کرد: امروز سی و ششمین سالروز سازمان بازرسی است که به همه همکاران سخت‌کوش تبریک می‌گویم. این سازمان حدود 100 سال قدمت دارد و اولین سازمان در سال 1308 تاسیس شد.

    وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب در اصل 174 قانون اساسی سازمان بازرسی کل زیر نظر مستقیم رییس قوه قضاییه پیش بینی شد و در سال 60 هم قانون عادی، حدود اختیارات این سازمان را تصویب کرد. این سازمان اصلاح امور و نظارت بر اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد. سازمان بازرسی کل با نیروی کمی که دارد، سازمانی موفق و پاکدست تلقی می شود. در کشور 21 هزار شعبه بانک و 11 هزار بازرس در بانک‌ها مستقرند در حالیکه کل نیروی سازمان بازرسی در سراسر کشور، هزار نفر است.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: طبق بررسی‌ها حدود یک میلیون محیط و موضوع بازرسی داریم. در این 36 سال، من پنجمین رییس سازمان هستم و حضرت آیت الله محقق، اولین رییس بودند. 50 ماه است که در خدمت عزیزان هستم که جا دارد از زحمات تک تک روسای قبلی تشکر کنم.

    سراج به اقدامات 50 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از بدو حضورم، 14 ساختمان بازرسی کل را احداث و افتتاح کردیم. 7 ساختمان هم نیمه تمام است که تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد. رییس قوه قضاییه بر تخصصی شدن نیروها تاکید داشتند که در این مدت 800 نفر مرخص و افراد متخصص جایگزین آنها شد. در یک فراخوان 16 هزار نفر ثبت نام کردند و 1543 نفر باقی ماند و از این تعداد 200 نفر در حال جذب هستند.

    وی ادامه داد: شوراهای شهر که تاسیس شد، کل یافته‌های خود را در مرکز و استان‌ها بررسی کردیم و چالش‌ها و دام‌هایی که ممکن است بر سر راهشان قرار بگیرد را به شوراها ابلاغ کردیم. اخیرا شورای شهر و شهردار تهران کل یافته‌های ما را مصوب و ابلاغ کردند. مثلا در رابطه با قراردادها مصوب شد که تمام قراردادها بازبینی شود.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره نامه خبرساز سرپرسست شهرداری رشت به خودش برای در اختیار گرفت یک خانه گفت: به مسئله شهرداری رشت هم همان روز بازرسی کل ورود کرد و متوجه شدند که این آقا خانه هم دارد و حق دریافت خانه ندارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار