مدیران خودروعصر اعتبار

پنجشبنه و جمعه در سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در۷ رشته

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر مقررات ملی‌و‌کنترل ساختمان با اعلام جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ مهرماه به طور همزمان در سراسر کشور، گفت: برای اطمینان از صحت برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر تامین نیروی انسانی موردنیاز از طرف مجری برگزاری و دانشگاه‌های محل برگزاری آزمون‌ها، بیش از ۸۰۰ نفر از اشخاص دارای صلاحیت، مسئولیت حفاظت و نظارت بر حسن جریان برگزاری آزمون‌ها را برعهده دارند.

جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در۷ رشته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی‌و‌کنترل ساختمان  آخرین جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه‌مهندسی را که به صورت سراسری در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود، تشریح کرد.

    مانی‌فر گفت: در اجرای قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون های ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی در هفت رشته معماری، عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی و نقشه‌برداری، صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه 20 و 21 مهرماه با حضور  نزدیک به 145 هزار و 328 نفر در سراسر کشور، برگزار می‌شود.

    مدیرکل دفتر مقررات ملی‌وکنترل ساختمان ادامه داد: آزمون‌های صبح راس ساعت 9 صبح و آزمون‌های عصر نیز راس ساعت 15:30 آغاز می‌شود و الزامی است تا داوطلبان یک ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون‌ها در محل‌های آزمون حاضر باشند.

    وی افزود: این دوره از آزمون‌ها در 65 حوزه اصلی آزمونی مشتمل بر 87 مرکز برگزاری در سراسر کشور انجام می‌شود که استان تهران با 6 حوزه اصلی در شهرهای تهران، دماوند، اسلامشهر، شهرری، ورامین و شهریار است. همچنین، شهر تهران که با 15 مرکز آزمون مجری آزمون‌ها است بیشترین حوزه‌ها و مراکز آموزشی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

    مانی‌فر تصریح کرد: برای اطمینان از صحت برگزاری آزمون‌ها، علاوه بر تامین نیروی انسانی  موردنیاز از طرف مجری برگزاری آزمون‌ها و دانشگاه‌های محل برگزاری آزمون‌ها، بیش از 800 نفر از اشخاص دارای صلاحیت، مسئولیت حفاظت و نظارت بر حسن جریان برگزاری آزمون‌ها را برعهده دارند. همچنین بازرسان عالی برای کنترل حسن اجرای آزمون‌ها از سوی دفتر مقررات ملی ساختمان برای تمامی حوزه‌های آزمونی اصلی اعزام می‌شوند.

    این مسئول وزارت راه‌و‌شهرسازی گفت: در این دوره از آزمون‌ها، 143 هزار و 440 نفر از داوطلبان متقاضی اخذ صلاحیت در رشته مهندسی موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شرکت می‌کنند که از این تعداد، 113 هزار و 917 نفر مرد و 29 هزار و 523 نفر زن هستند. بر همین اساس، 20 درصد از کل شرکت‌کنندگان را بانوان و 80 درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌اند.

    وی افزود: در این دوره، از نظر تعداد مهندسان شرکت‌کننده شاهد 10 درصد رشد نسبت به اسفندماه سال گذشته که آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار شد مواجه هستیم.

    به گفته مانی‌فر؛ رشته عمران با 33هزار و 696 نفر بیشترین تعداد شرکت کنندگان را با 23.49 درصد و رشته ترافیک با 459 نفر معادل 0.31 درصد کمترین تعداد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده است.

    مانی‌فر، افزود: بیشترین سهم بانوان از شرکت در این آزمون‌ها مربوط به آزمون نظارت رشته معماری با 9 هزار و 302 نفر و کمترین آن مربوط به آزمون طراحی رشته ترافیک با 42 نفر بوده است. این در حالی است که اقایان در رشته عمران با 31 هزار و 714 نفر دارای بیشترین سهم از شرکت‌کنندگان و در آزمون طراحی تاسیسات مکانیکی با 417 نفر از کمترین تعداد برخوردار هستند.

    وی گفت: داوطلبان شرکت در آزمون‌های استان تهران با 28 هزار و 174 نفر بیشترین تعداد شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند. در مقایسه با تهران، حوزه آزمونی ایرانشهر با 301 نفر کمترین تعداد شرکت‌کننده را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار