مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

فقط بانک مسکن در بخش تسهیلات‌دهی فعال بوده است

عصر ساختمان- مدیرعامل بانک مسکن گفت: بررسی بازدهی وضعیت مسکن در ایران نشان می‌دهد در ۴۰ سال گذشته متوسط بازدهی مسکن و ساختمان حدود ۲۵ درصد بوده است.

فقط بانک مسکن در بخش تسهیلات‌دهی فعال بوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمدهاشم بت شکن» در هفدهمین هماش سیاست های توسعه ای مسکن در ایران افزود: مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای و مصرفی همواره مورد نیاز مردم بوده و هرگونه سرمایه گذاری در این بخش سود داشته است.

    وی با اشاره به اولویت های وزارت راه وشهرسازی در حوزه مسکن گفت: اولویت این وزارتخانه در احیای بافت های فرسوده شهری، بازآفرینی شهری، مسکن اجتماعی و روستایی و تامین مسکن برای خانه اولی ها است و بانک مسکن برنامه های خود را بر این اساس تنظیم می کند.

    وی گفت: آمارها نشان می دهد که تاکنون 282 هزار نفر در صندوق پس انداز خانه یکم سپرده گذاری کرده اند و تاکنون 50 هزار میلیارد ریال در این صندوق ها سپرده گذاری شده است.

    وی گفت: با وجود اهمیت مسکن برای مردم در 4 سال گذشته بانک ها در پرداخت تسهیلات خرید و یا ساخت آنچنان همکاری نکرده اند و تنها بانک مسکن در بخش تسهیلات دهی فعال بوده است.

    مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: شاید ورود نکردن بانک ها به این بخش به علت طولانی مدت بودن زمان بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن است و 12 سال مدت بازپرداخت آن سبب شده شبکه بانکی کشور به آن تمایل نداشته باشد.

    وی گفت: هرچند که بانک مرکزی اعلام کرده بانک ها می توانند بدون سپرده گذاری تا 600 میلیون ریال ( 60 میلیون تومان) تسهیلات برای خرید مسکن پرداخت کنند، اما تاکنون بانک ها در این زمینه اقدامی نکرده و فعالانه وارد این عرصه نشده اند.

    به گزارش ایرنا، هفدهمین همایش سالانه سیاست های توسعه مسکن امروز و فردا در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برپاست؛ محورهای تامین مالی مسکن و مسکن اقشار کم درآمد از برنامه های نخستین روز هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن اعلام شده است.

    برنامه‌های روز دوم نیز شامل برگزاری پنل‌های تخصصی بافت‌های ناکارآمد شهری، سیاست زمین، شهرسازی و اقتصاد شهر، بازار مسکن و اسکان بشر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی