مدیران خودروعصر اعتبار

انتظار بیهوده برای تصمیم جدید مسکنی

سورپرایزی در کار نبود!

عصر ساختمان- روز سه شنبه ۱۸ مهرماه خبرنگاران تصور می‌کردند در جریان یک همایش از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار است برنامه کاهش سود تسهیلات مسکن یکم اعلام شود اما همه چیز خیلی معمولی پیش رفت.

سورپرایزی در کار نبود!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بعد از آنکه طی هفته جاری در رسانه‌ها اعلام شده بود قرار است سود تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم از 9.5 به 8 درصد، مدت بازپرداخت از 12 به 15 سال و مدت سپرده گذاری از 6 به 5 ماه کاهش یابد، همگان تصور می‌کردند در جریان یک همایش، عباس آخوندی این خبر را اعلام می‌کند اما همه چیز تقریبا معمولی پیش رفت. وزیر سخنرانی کرد و درخصوص وام چیزی نگفت، در حاشیه مراسم هم در این مورد حرفی نزد.

    البته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این جلسه از تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای کاهش نرخ سود و افزایش مدت بازپرداخت سخن گفت اما اعلام کرد که هنوز پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی توسط بانک مرکزی تصویب نشده است. حامد مظاهریان این را هم گفت که اعلام یکی از رسانه ها مبنی بر کاهش سود به نقل از یکی از مشاوران وزیر، ناشی از عدم فهم یکسان از موضوع بوده است.

    در سوی دیگر هم بانکی‌ها گفتند که افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات مسکن را در دستور کار دارند اما هر پیشنهادی در این خصوص باید به تایید بانک مرکزی برسد.

    در این باره ابوالقاسم انارکی ـ عضو هیات مدیره بانک مسکن ـ به ایسنا گفت: همیشه مواردی همچون کاهش نرخ سود تسهیلات را بررسی می‌کنیم اما باید منابع و مصارف این اجازه را به ما بدهد. این موضوع را مرتب رصد می‌کنیم هر زمان امکان تسهیل فراهم شد اقدام خواهیم کرد. افزایش مدت بازپرداخت هم اکنون در دستورکار ما است. ولی تمام تغییرات اگر بخواهد در این حوزه انجام شود باید به تایید بانک مرکزی برسد. بانک مرکزی نیز باید به این قطعیت برسد که این مدل، خودکفایی دارد تا آن را تایید کند.

    در این شرایط به نظر می‌رسد همه چیز به زلف منابع و اجازه بانک مرکزی گره خورده اما شاید سوپرایزی که فعالان بخش مسکن در انتظارش هستند در هفته‌های آینده اعلام شود.

    مصوبه کاهش سود تسهیلات مسکن به 8 درصد اگر به تصویب برسد، پایین‌ترین نرخ سود تسهیلات مسکن در تاریخ بعد از انقلاب اسلامی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو