مدیران خودروعصر اعتبار

با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران صورت می‌گیرد؛

توانمندی و آمادگی تهران در مواجه با حوادث افزایش می‌یابد

عصر ساختمان- رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: براساس تفاهم نامه همکاری بین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران توانمندی و ظرفیت آمادگی شهر تهران در مواجه با حوادث با استفاده از ظرفیت این دو سازمان ارتقا می یابد.

توانمندی و آمادگی تهران در مواجه با حوادث افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از شهرنوشت، احمد صادقی در مراسم امضای تفاهم نامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی ظرفیت های بالقوه وبالفعل زیادی برای استفاده در زمینه ایمن سازی شهر دارد، گفت: متاسفانه شاهد هستیم که از ظرفیت های بالقوه این سازمان کمتر استفاده شده است.
    وی با اشاره به اینکه در نگاه کلی به شهرها توجه به ایمنی ساختمان به عنوان سرپناه شهروندان از ضروریات محسوب می شود، گفت: افزایش روز افزون تغییرات اقلیمی در شهرها لزوم توجه ویژه به ایمنی مسکن را پراهمیت تر می کند .
    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهارکرد: سازمان مدیریت بحران و نظام مهندسی ساختمان استان تهران ماموریت مشترکی در زمینه حفظ مال و جان افراد دارند که با برنامه ریزی های کارشناسانه و همکاری می توانند در ایجاد مامن امن برای شهروندان اثر گذار بوده و تلفات و خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی را به حداقل برسانند.
    به گفته وی رویکرد جهانی مدیریت بحران تا پیش از سال 2005 میلادی عمدتا برمبنای مقابله با حوادث بود اما از سال 2005 به بعد موضوع مقاوم سازی ابنیه مورد توجه قرار گرفته و لزوم هدایت جامعه  به سوی تاب اوری بیشتر مورد توجه قرار گرفت .
    صادقی اذعان کرد: برای رسیدن به جامعه تاب آور در برابر حوادث و بحران  ها نیازمند تلفیق دانش مدیریت بحران و دانش مهندسی هستیم که درصورت عدم تحقق این همکاری شاید رسیدن به جامعه تاب آور امکان پذیر نباشد .
    رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه حادثه پلاسکو تلنگری برای ارزیابی نقاط ضعف دربرابر این حادثه بود، گفت: یکی از کمبودهایی که پس از حادثه پلاسکو مورد توجه قرارگرفت این بود که تیم های متخصص آواربرداری وجود نداشت. همچنین پروتکلی مبنی بر اینکه چه نوع اقدامی در حوادث این چنینی با سازه های بلندمرتبه باید صورت گیرد نیز موجود نبود.همچنین دستگاه های تخصصی آواربرداری در کشور نیز تجربه رویارویی با آوربرداری از ساختمان های بلندمرتبه را نداشتند. چرا که تنها تجربه های ما زلزله های گسترده در بم و ورزقان بود که اکثرا ساختمان های آن نیز بیش از 5 طبقه ارتفاع نداشتند.
    وی خاطرنشان کرد: حادثه پلاسکو حادثه ای جدید بود که به ما نشان داد از این قبیل ساختمان ها در کلانشهرها داریم و جای دستگاه های تخصصی و بومی برای ورود به حوادثی از این قبیل خالی است. درضمن در چنین حوادثی اجازه ورود تیم های تخصصی آواربرداری داده نمی شود.
    صادقی با اشاره به ظرفیت سازمان نظام مهندسی برای ارتقای سطح ایمنی سازه ها و آموزش ساختار مدیریت بحران شهر تصریح کرد: مبحث آموزش جزو اولویت های مدیریت بحران است که هر دو سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران باید از ظرفیت های دورن سازمانی و بین المللی استفاده کرده و در جهت ارتقای آموزش به شهروندان ایفای نقش کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو