مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن:

پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن تسهیل شود

عصر ساختمان- دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان این‌که پرداخت تسهیلات برای حوزه تولید تسهیل‌ شود، گفت: علی‌رغم آنکه بخش خصوصی تلاش کرده تا وارد بازار مسکن شود و مخاطرات تولید را پذیرفته است اما متاسفانه منابع مالی خوبی برای تولید مسکن فراهم نشده است.

پرداخت تسهیلات به انبوه‌سازان مسکن تسهیل شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت اظهار کرد: در نیمه اول امسال با توجه به استقرار دولت جدید و شرایط نقل و انتقالات، تحول در بازار مسکن بیشتر صورت گرفت و مراجعات به مشاورین املاک برای خرید مسکن نسبت به تابستان سال گذشته افزایش داشت.

    وی با بیان این‌که تابستان زمان جابه‌جایی مردم در بحث مسکن است، افزود: تابستان امسال شرایط اندکی متفاوت بود و امسال در بازار اجاره‌داری سال خوبی را پشت سر نگذاشتیم.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور با اشاره به این‌که افزایش قیمت اجاره مسکن فشاری را روی دوش مستاجران گذاشته است، تصریح کرد: به علت کمبود واحد اجاره‌ای مناسب برای مردم شاهد رشد قیمت اجاره مسکن در کل کشور بودیم و این مساله باعث شد تا بازار اجاره‌داری مناسبی را در تابستان امسال شاهد نباشیم.

    پورحاجت عنوان کرد: در حوزه خرید و فروش مسکن، نیمه اول امسال با توجه به کاهش ریسک معاملات مسکن در بازار و برنامه‌ریزی دولت برای حمایت از این بخش شاهد آن بودیم تا مردم بیشتر از گذشته در بازار خرید و فروش مسکن ورود کنند و معاملات بیشتری را رقم بزنند.

    وی ادامه داد: امیدواریم این روند ادامه داشته باشد تا مردم بتوانند مسکن مورد نیاز خود را خریداری کنند.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه تولید مسکن شاهد وجود مشکلاتی هستیم و علی رغم آنکه بخش خصوصی تلاش کرده تا وارد بازار مسکن شود و مخاطرات تولید را پذیرفته است اما متاسفانه منابع مالی خوبی را برای تولید مسکن فراهم نشده است.

    پورحاجت گفت: از سال گذشته تاکنون تسهیلات مناسبی برای حوزه تولید مسکن در نظر گرفته نشده است. سیستم تولید مسکن وابستگی کاملی به تسهیلات بانک مسکن دارد اما با توجه به تغییر رویه این بانک در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان، کار بسیار سخت شده است.

    وی عنوان کرد: افزایش هزینه‌ها برای حوزه تولید خوب نیست و باید پرداخت تسهیلات برای حوزه تولید تسهیل شود و نگاه بانک مسکن به متولیان تولید مسکن باید متفاوت باشد.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن کشور خاطرنشان کرد: نرخ سود تسهیلاتی که برای حوزه ساخت مسکن توسط بخش تولید هزینه می‌شود، بالای 22 تا 23 درصد است که این مقدار بالاتر از مصوبات شورای پول و اعتبار است.

    پورحاجت بیان کرد: تنها کانالی که بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات در حوزه ساخت مسکن در نظر گرفته است، در قالب اوراق حق تقدم مسکن است که هزینه این اوراق نیز بسیار بالا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی