مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

عصر ساختمان:قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر در ماه‌های بهمن و اسفند خبر داد و گفت: نیمی از این واحدها در بهمن و مابقی آن‌ها در اسفندماه تحویل متقاضیان می‌شود.

افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی برنامه افتتاح این واحدها از هفته گذشته در استان آذربایجان غربی آغاز شد، اظهار کرد: در این استان یک هزار و 928 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: در هفته جاری نیز در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان به ترتیب در روزهای یکشنبه 11، 12 و 14 بهمن‌ماه افتتاح واحد مسکن مهر خواهیم داشت.

    مهرآبادی با بیان اینکه مجموع افتتاح این چهار استان 17 هزار و 159 واحد است، بیان کرد: البته ممکن است در صورت آماده شدن تعداد بیش‌تری از واحدها، حدود 600 واحد به این تعداد افزوده شود. زیربنای کل این واحدها حدود یک میلیون و 715 هزار مترمربع است و اگر زیربنای مفید این واحدها را به طور میانگین 80 مترمربع در نظر بگیریم یک میلیون و 372 هزار مترمربع زیربنای مفید برای افتتاح در این چهار استان آماده شده است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه متقاضیان واحدهای آماده افتتاح سهم آورده خود را به طور کامل پرداخت کرده‌اند، ادامه داد: هیچ واحدی بدون خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، فاضلاب و گاز تحویل مردم نمی‌شود. تعداد واحدهای مسکن مهری که ساخت آن‌ها به پایان رسیده است بیش از این تعداد است اما برخی واحدها به دلیل عدم تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی قابل تحویل نیستند و بهره‌برداری از آن‌ها به تعویق افتاد.

    وی با اعلام این خبر که در هفته آینده نیز واحدهای مسکن مهر در استان‌های خراسان جنوبی، کرمانشاه و فارس افتتاح خواهند شد، افزود: دو هفته بعد نیز برنامه افتتاح‌ها را در استان‌های گلستان، سمنان و اردبیل ادامه می‌دهیم. یعنی تا پایان بهمن ماه در 10 استان افتتاح واحدهای مسکن مهر خواهیم داشت و در صورت آمادگی سایر استان‌ها ممکن است دو استان دیگر نیز در این مدت در فهرست افتتاح‌ها قرار بگیرند.

    مهرآبادی عنوان کرد: مابقی افتتاح‌ها در اسفندماه و بر اساس زمان‌بندی انجام شده خواهد بود. ضمن این‌که واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در برنامه‌ای جداگانه و توسط مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید به افتتاح خواهد رسید.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اصافه کرد: طبق اعلام مسئولان استان سیستان و بلوچستان، امروز پنج هزار و 50 واحد مسکن مهر در این استان قابل افتتاح است. از این تعداد بیش از سه هزار و 500 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر، 917 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر و 600 واحد در شهر جدید رامشار قرار دارند.

    وی افزود: در استان‌ چهارمحال و بختیاری نیز فردا دو هزار و 650 واحد و روز چهارشنبه در لرستان نیز هفت هزار و 961 واحد افتتاح می‌شود.

    مهرآبادی ادامه داد: تا پایان بهمن 35 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و حدود 40 هزار واحد نیز در سایر سایت‌های مسکن مهر استان‌ها به افتتاح می‌رسد که در مجموع 75 هزار واحد است. در واقع در استان‌های آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، گلستان، سمنان، اردبیل و شهرهای جدید اندیشه، گلبهار، هشتگرد، پرند، سهند، صدرا، فولادشهر، بهارستان، مجلسی، پردیس، مهاجران و شیرین شهر 75 هزار واحد مسکن مهر در بهمن ماه افتتاح می‌شود و سایر واحدها به تدریج در اسفندماه و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو