مدیران خودروعصر اعتبار

چیذری خبر داد

شناسایى و جلوگیرى از ۱۰۰ تخلف ساخت و ساز در ٣ روز

عصر ساختمان- مدیرعامل شهربان شهرداری تهران از شناسایی و جلوگیری از ۱۰۰ مورد تخلف ساخت و ساز طی ۳ روز(تعطیلات عزاداری حسینی) در شهر و حریم تهران خبر داد.

شناسایى و جلوگیرى از ۱۰۰ تخلف ساخت و ساز در ٣ روز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالقاسم چیذری مدیر عامل شهربان سازمان شهرداری شهر تهران با بیان اینکه نیروهای شهربان و حریم‌بان بر روند ساخت و‌ سازها در شهر و حریم تهران نظارت مستمر دارند، اظهار کرد: با وجود پیچیدگی‌های رفتاری متخلفان قانون‌ شکن و شگردهای متنوع این افراد، صیانت از ساخت و ساز در شهر و حریم، به صورت جدی و مستمر در دستور کار شهربان قرار دارد.

    وی با اشاره به اینکه نظارت‌های شرکت شهربان در حوزه تخلفات شهری، کاملاً تخصصی است و به شکل میدانی و مجازی انجام می‌شود، افزود: با وجود نظارت‌های مستمر، تخصصی و قاطع شهربان بر روند ساخت و سازها، این مجموعه به تنهایی توان و قدرت بازدارندگی تخلفات و برخورد با متخلفان را ندارد و در این مقوله، نیازمند مداخله دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا در این راستا نیازمند فرهنگسازی موثر هستیم.

    چیذری افزود: نهادهای متولی باید در حوزه فرهنگسازی برای پیشگیری و کاهش تخلف‌ها و قانون شکنی، دست به کار شوند و در این زمینه، اقدامات جدی را لحاظ کنند و شهربان شهرداری شهر تهران نیز در این راستا وظایف محوله خود را با جدیت دنبال می‌کند.

    مدیرعامل شهربان با بیان اینکه میل به تخلف و قانون شکنی در برخی موارد از جمله ساخت و سازهای غیر مجاز در جامعه ما به شکل نگران کننده‌ای رو به افزایش است، تاکید کرد: لازم است تا نهادهای متولی، آسیب‌شناسی و تحلیل مباحث و معضلات اجتماعی این موضوع را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند و این مسئله را بررسی و واکاوی کنند؛ زیرا نباید اجازه داد که قبح تخلف و زیرپاگذاشتن قوانین در جامعه ما شکسته شود و میل به ارتکاب تخلف، روندی افزایشی به خود بگیرد.

    وی تصریح کرد: 100 مورد تخلف ساخت و ساز در سطح شهر و حریم تهران توسط نیروهای شهربان فقط طی 3 روز تعطیلات اخیر(عزاداری حسینی) شناسایی شد و از آن‌ها جلوگیری به عمل آمد که این آمار از تخلف طی بازه زمانی کوتاه سه روزه بسیار نگران کننده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی