مدیران خودروعصر اعتبار

برقی شدن موتورسیکلت ها اولویت شهرداری تهران

افزایش هزار واگن مترو در تهران

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: دولت برنامه برای ساخت دو هزار واگن مترو را در دستور کار دارد که از این تعداد هزار واگن سهم تهران است.

افزایش هزار واگن مترو در تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد علی نجفی در حاشیه امضای تفاهم نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان در جمع خبرنگاران افزود: برای ساخت این تعداد واگن مناقصه بین المللی صورت گرفته و گمان می کنم تا اوایل آبان ماه تکلیف مناقصه روشن شود که کدام شرکت بین المللی برنده می شود.
    وی ادامه داد: به محض تعیین شرکت برنده شرکت های داخلی که همکار خواهند بود نیز تعیین می شوند که امیدواریم با به نتیجه رسیدن آن تا آخر امسال تعدادی واگن جدید به متروی تهران اضافه شود.
    *** ساماندهی فاز اول پارک پردیسان در 15 سال
    نجفی گفت: در گذشته بحث هایی بود که مدیریت و نگهداری پارک به شهرداری واگذار شود اما دو دستگاه به توافق نرسیده بودند اما در مدت یک ماه گذشته با تشکیل یک کارگروه توانستیم به توافق برسیم و بر اساس این توافق برای مدت 15 سال در فاز اول ساماندهی و مدیریت پارک در اختیار شهرداری تهران قرار می گیرد اما نظارت عالی سازمان حفاظت محیط زیست به قوت خود باقی است.
    وی اظهار کرد: شهرداری تهران نیز در چهارچوب طرح جامعی که از قبل برای پارک تنظیم شده اقدامات بهسازی و ساماندهی را انجام خواهیم داد که امیدواریم به این ترتیب عموم شهروندان اعم از کودکان، دانش آموزان ، دانشجویان و سالمندان بتوانند استفاده مطلوب تری از امکانات پارک داشته باشند.
    شهردار تهران ادامه داد: محققان داخلی و خارجی علاقه زیادی به تحقیق بر روی گونه های جانوری و گیاهی موجود در این پارک تحقیق دارند که با اجرای این طرح جامع این هدف میسر می شود.
    وی گفت: بر اساس تفاهم نامه میان طرفین قرار شد هزینه های ساماندهی، بهسازی و نگهداری پارک بر عهده شهرداری باشد، البته پارک درامدهای محدودی دارد که آنها به نفع شهرداری خواهد بود.
    نجفی با بیان اینکه شهرداری باید برای اجرای این طرح بودجه خاصی اختصاص دهد گفت: تعیین میزان بودجه بستگی به حجم و زمان اجرای کار هایی که قرار است انجام گیرد تعیین می شود.
    وی افزود: چون در سالجاری بودجه شهرداری تصویب شده است و تغییر آن با توجه به کمبود منابع دشوار است از این رو از بودجه های مازادی که در شهرداری تهران و شهرداری منطقه وجود دارد استفاده می کنیم اما برای سال آینده ردیف خاصی برای بهسازی و ساماندهای پارک پردیسان در نظر خواهیم گرفت.
    نجفی اظهار کرد: البته گونه های گیاهی و جانوری کشور به حدی غنی است که فکر می کنم نتوانیم تمام آنها را در این 180 هکتار جا دهیم ، ممکن است بخشی هم به پرندگان اختصاص یابد اما چون در تهران چند پارک پرندگان وجود دارد از این رو شاید ضرورتی نداشته باشد در سطح وسیعی به آن پرداخته شود.
    *** مالکیت پارک در اختیار سازمان محیط زیست است
    شهردار تهران تاکید کرد: مالکیت پارک در اختیار سازمان محیط زیست است ما دنبال مالکیت هیچ مکانی نیستیم .
    *** استفاده نیروگاه های اطرف تهران از گاز
    وی گفت: نیروگاه های اطرف تهران در زمستان امسال به هیچ عنوان از مازوت استفاده نخواهند کرد چون درصدی از آلودگی هوا در زمستان مربوط به این نیروگاه ها است ، وزیز نفت نیز قول داد که امسال از نظر تامین گاز برای نیروگاه های اطراف تهران با مشکلی مواجه نشویم.
    *** ساماندهی کامیون های شب رو در تهران
    نجفی افزود: در مورد تردد وسایط نقیله در شب به ویژه کامیون هایی که بخش عمده آلودگی هوای تهران به ویژه در پاییز و زمستان به آنها مربوط است در حال بررسی هستیم تا راهی برای آنها پیدا کنیم.
    *** برقی کردن خودروها و موتورسیکلت ها
    وی ادامه داد: البته یک بحث کلی هم وجود دارد که دراز مدت است و شاید امسال بخشی را به نتیجه برسیم و آن مساله برقی کردن خودروها و موتورسیکلت ها است و برای هر دو بررسی های خوبی انجام شده است.
    نجفی تاکید کرد: مشکل اصلی اجرای آنها مساله منابع مالی است یعنی باید بتوانیم وام های ارزان بدهیم ، ما به تفاوت سود بانکی باید از یک منبعی که قطعا دولت است تامین شود ، هم اینکه باید یارانه ای به ویژه برای موتورسیکلت های برقی ارائه دهیم چون فردی که یک موتور معمولی دارد ممکن است قیمت آن یک تا دو میلیون تومان باشد اما موتورسیکت برقی حدود 10 میلیون تومان قیمت دارد حالا ممکن است بتوانیم این قیمت را تا حدودی کاهش دهیم.
    وی گفت: در مدت دو هفته آینده با شرکت های ساخت موتورسیکلت جلساتی خواهیم داشت ، فردی را شخصا مامور کرده ام تا جلساتی را با تولید کنندگان موتورسیکت برگزار کند تا ببیند می توانند خط تولید خود را از گاز و بنزین سوز بودن به برقی تبدیل کنند البته برای این کار هم مساله اصلی ما تامین منابع مالی است که امیدواریم دولت در این زمینه چه در ارتباط با منابع ریالی و چه منابع ارزی از طریق فاینانس خارجی کمک کند تا بتوانیم منابع مورد نیاز را تامین کنیم .
    شهردار تهران همچنین اظهار امیدواری کرد امسال هوای تهران در پاییز و زمستان وضعیت بهتری داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار