مدیران خودروعصر اعتبار

مقاوم‌سازی ۹۶هزار کلاس درس روی دستمان مانده‌است

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی نوسازی مدارس گفت: ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی کلاس‌ها و رسیدن سرانه فضای دانش‌آموزی به سرانه استاندارد نیاز دارد که این تامین اعتبار در گرو کمک مجلس و کمیسیون برنامه‌ریزی است.

مقاوم‌سازی ۹۶هزار کلاس درس روی دستمان مانده‌است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، او با اشاره به اینکه 5 هزار و 380 کلاس درس با زیربنای بالغ بر 718 مترمربع به بهره‌برداری رسیده است، گفت: براساس شاخص سرانه آموزشی هر دانش‌آموز به 5.16 متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد، یعنی سرانه میانگین فضای آموزشی کشور به ازای هر دانش‌آموز 5.16 است، اما متاسفانه 11 استان در کشور به این میانگین نرسیده‌اند. استان‌هایی مانند تهران، البرز، خراسان شمالی، لرستان و سیستان و بلوچستان میانگین فضای آموزشی را ندارند و باید در اولویت قرار بگیرند.

    نظرپور با اشاره به اینکه همچنان استان‌هایی وجود دارد که فقط 4 متر فضا به ازای هر دانش‌آموز دارند، افزود: ما باید حدود 34 کلاس درس بسازیم تا میانگین سرانه آموزشی در این استان‌ها به دیگر استان‌ها برسد که برای این موضوع به 6 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و این برنامه یکی از اولویت‌های چهار سال آ‌ینده سازمان نوسازی و آموزش و پرورش است.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه طرح تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام از 10 سال پیش آغاز شده است، گفت: این طرح از سال 85 آغاز به کار کرده و برای اجرای آن 132 هزار کلاس درس باید تخریب و بازسازی می‌شده که از این کلاس‌ها حدود 64 هزار کلاس درس نوسازی شده یعنی 49 درصد این طرح تا امروز اجرا شده است و حدود 62 هزار کلاس درس نیازمند نوسازی است.

    او افزود: در مورد مقاوم‌سازی کلاس‌ها نیز از همان سال 85 اقداماتی صورت گرفته که براساس مطالعات 126 هزار کلاس باید مقاوم‌سازی می‌شده و در این سال‌ها 30 هزار کلاس مقاوم شده و مابقی آن مانده است که نیاز به اعتبار دارد.

    نظرپور ابراز امیدواری کرد نظام برنامه‌ریزی و مجلس تامین اعتبار نوسازی و مقاوم‌سازی کلاس‌ها را در دستور کار قرار دهد و از این مسئله حمایت کند.

    او تاکید کرد: سطح نیازها زیاد است و مقاوم‌سازی و بازسازی کلاس‌ها و مدارس نیاز به اعتبارات دارد که مجلس شورای اسلامی باید به این مسئله توجه کند. سازمان نوسازی برای ساخت و نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس آمادگی کامل دارد، اما متاسفانه اعتبار کافی در این زمینه وجود ندارد که حمایت دولت و مجلس را می‌طلبد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار