مدیران خودروعصر اعتبار

کدام واحدهای نوساز ارزان‌ترند؟

عصر ساختمان- با وجود اینکه واحدهای مسکونی نوساز در تهران عموما با قیمت‌های بالاتر از قیمت میانگین آپارتمان در هر منطقه قیمت‌گذاری می‌شوند و این فاصله قیمتی بعضا به ۱۵ تا ۲۰ درصد هم می‌رسد، اما در هفته‌های گذشته قیمت پیشنهادی برخی از واحدهای نوساز در موتورهای جست‌وجو پایین‌تر از حد مورد انتظار و به سطح واقعی قیمت نزدیک‌تر بوده است.

کدام واحدهای نوساز ارزان‌ترند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی موتورهای جست‌وجوی ملکی حاکی از این است که همچنان واحدهای نوساز با قیمت‌های پیشنهادی بالا فایل می‌شوند و سازنده‌ها انتظار افزایش قیمت دارند و روی این موضوع پافشاری می‌کنند، حتی اگر به قیمت ماندن فایل‌ها در لیست انتظار فروش بنگاه‌ها تمام شود. اما در هفته‌های اخیر برخی واحدهای نوساز و تازه‌ساز با قیمت‌های متعادل‌تری که به سطح میانگین قیمت قطعی معاملات مرداد و شهریور نزدیک‌تر است، قیمت‌گذاری و فایل شده‌اند.

    بررسی ها نشان می‌دهد بیشتر این فایل‌ها مربوط به مناطق بسیار گران‌قیمت شهر تهران و متعلق به آپارتمان‌هایی است که با وجود برخورداری از حداقل امکانات شامل پارکینگ، انباری و آسانسور، از امکانات دیگری که در مناطق گران تهران عرف است، برخوردار نیستند. امکانات جانبی نظیر استخر و سونا، جکوزی داخل واحد، سالن اجتماعات برخورداری از دست‌کم دو واحد پارکینگ و نیز برخورداری از بالکن در برخی مناطق شهر نظیر خیابان‌های زعفرانیه، فرشته، ولنجک و فرمانیه، در زمره مطالبات همیشگی و شاید حداقلی متقاضیان خرید ملک در این نقاط به شمار می‌رود و این در حالی است که هر یک از این موارد در مناطق مصرفی تهران یک امتیاز و آپشن خاص محسوب می‌شود. بنابراین سازنده‌ای که ملکی در یکی از مناطق گران تهران بدون امکانات جانبی بسازد، ناچار است قیمت پایین‌تری نسبت به قیمت واحدهای نوساز فول امکانات در سطح منطقه پیشنهاد کند و به این ترتیب ملک او در منطقه، در گروه ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز قرار می‌گیرد.

    در مناطق مصرفی تهران نیز رتبه ارزان‌ترین آپارتمان‌های نوساز که زیر قیمت مورد انتظار منطقه فایل شده‌اند عموما به آپارتمان‌هایی اختصاص دارد که یا فاقد پارکینگ یا انباری هستند یا اینکه به جای سیستم گرمایشی پکیج، به تجهیزات سنتی موتورخانه مجهز هستند. به گفته مشاوران املاک، هر چند آپارتمان‌های نوساز اغلب به پکیج مجهز هستند، اما برخی سازنده‌ها هنوز در ساختمان‌های کم‌واحد از سیستم موتورخانه استفاده می‌کنند که با توجه به ضرورت هماهنگی میان ساکنان آپارتمان درباره زمان روشن و خاموش شدن شبکه گرمایشی کل واحدها، معمولا با استقبال متقاضیان خرید روبه‌رو نمی‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار