مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر کار در همایش روستا و عشایر:

مهاجرت روستائیان به شهر چالش جدی دولت

عصر ساختمان- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه مهاجرت روستائیان و عشایر به شهرها یکی از چالش‌های جدی دولت است، گفت: باید تعاونی‌های روستایی را برای ماندگاری بیشتر به‌ طور کیفی گسترش دهیم.

مهاجرت روستائیان به شهر چالش جدی دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش روستائیان و عشایر که در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، اظهار داشت: تبادل‌نظر درباره برنامه‌های مربوط به روستائیان و عشایر دید ما را نسبت به مسائل و برنامه‌ها بازتر می‌کند.

    وی افزود: اکنون موضوعات مهمی ازجمله اشتغال، آب و حتی محیط‌زیست به طور مستقیم زندگی روستایی و عشایری را تحت تأثیر قرار داده است و به دلیل ارتباط نزدیک روستائیان و عشایر می‌توان استعدادهای خوبی در زمینه اشتغالزایی پیدا کرد.

    ربیعی با اشاره به اینکه روستاها همواره در طول سال‌های گذشته کانون تولید بوده‌اند، تصریح کرد: امروز 21 میلیون نفر از روستائیان و عشایر به همراه خانواده‌هایشان تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار دارند و از بابت تولید با رسمی کردن مشاغل مشکل جدی نداریم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های ما ماندگاری در روستاها است، گفت: باید سیاست‌هایی را اجرایی کنیم که درنهایت منجر به توسعه کیفی روستاها شده و ماندگاری در روستاها را افزایش دهد.

    وی معتقد است که زیرساخت‌ها در روستاها تا حدود زیادی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توسعه کمی و کیفی پیدا کرده و باید صنایع کوچک و کسب و کارهای مولد در این مناطق رونق پیدا کند.

    ربیعی خاطرنشان کرد: بنا داریم تا روستائیان با مهارت پرورش دهیم؛ چراکه روستائیان هنوز یاد نگرفته‌اند چگونه برای اشتغال در دنیای مدرن ماندگاری داشته باشند. بنابراین با ورود کسب و کارها به دنیای جدید موضوع مهارت‌آموزی بسیار جدی‌تر از قبل دنبال می‌شود.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در گذشته وام‌هایی را به روستاها دادیم که منجر به بدهکار شدن روستائیان شد، گفت: این تسهیلات در حالی پرداخت شد که اتصال‌ها‌ و سودآوری‌ها به همراه اقدامات تکنیکی مورد توجه قرار نگرفت و اکنون یک مشت روستایی بدهکار روی دست ما مانده است.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تعاونی‌های روستایی اشاره کرد و افزود: دولت‌های گذشته در زمینه توسعه و گسترش تعاونی‌های روستایی موفق عمل نکردند و اکنون باید با توجه مزیت‌های روستا و مهارت‌‌های آنان تعاونی‌های زنجیره‌ای شکل بگیرند که منجر به ارزش افزوده شود.

    ربیعی در این باره گفت: قطعاً باید بازارهای جهانی را به تعاونی‌های روستایی متصل کرده و توانایی‌ها و ابتکارات آنان را در عرصه بین‌اللملی عرضه کنیم، چراکه جنبه‌هایی از محصولات روستایی وجود دارد که در دنیا کم‌نظیر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار