مدیران خودروعصر اعتبار

اعمال تعرفه‌های‌سنگین علیه واردات‌فولاد از ایران

عصر ساختمان- بر اساس تصمیمات جدید اتحادیه اروپا، واردات محصولات فولادی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین به اتحادیه اروپا مشمول تعرفه های ۱۷.۶ تا ۹۶.۵ یورویی در هر تن خواهد شد.

اعمال تعرفه‌های‌سنگین علیه واردات‌فولاد از ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را به منظور حمایت از تولید کنندگان فولاد این اتحادیه در برابر رقابت ناعادلانه اتخاذ کرده است. بر اساس جدیدترین اقدامات اتخاذ شده، 48 رشته اقدام به منظور مقابله با فعالیت های دامپینگ و اعطای یارانه از سوی برخی کشورها در صنعت فولاد اتخاذ خواد شد. بر این اساس، واردات محصولات فولادی از کشورهای ایران، برزیل، روسیه و اوکراین به اتحادیه اروپا مشمول تعرفه های 17.6 تا 96.5 یورویی در هر تن خواهد شد.

    بعد از اعتراضات مکرر تولید کنندگان اروپایی، اتحادیه اروپا در نهایت در حال اتخاذ اقداماتی عملی علیه واردات فولاد ارزان قیمت از کشوری دیگر است. تحقیقات اولیه این اتحادیه تولید کنندگان صربستانی را نیز شامل می شد، اما اتحادیه اروپا اعلام کرده که به دلیل پایین بودن حجم تولید شرکت های این کشور، فعالیت های شرکت های صرب قابل چشم پوشی است.

    علاوه بر این اقدامات، اتحادیه اروپا تلاش دارد با ریشه های مازاد ظرفیت تولید صنعت فولاد جهان مقابله نماید و این کار را از طریق تعامل فعال با مجمع جهانی مازاد ظرفیت فولاد انجام خواهد داد. این مجمع سال گذشته بعد از تعهد کشورهای عضو گروه 20 به مقابله با مازاد تولید فولاد تشکیل شد.

    گروه 20 متعهد شده تا با ارتقاء ارتباطات و همکاری ها، اقدامات موثری را برای مقابله با این چالش ها انجام دهد تا کارکرد بازار جهانی فولاد را ارتقا بخشد. قرار است گزارش پیشرفت فعالیت های این مجمع در نشست بعدی گروه 20 ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی