مدیران خودروعصر اعتبار

هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن

عصر ساختمان- هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن ، ۱۸ و ۱۹ مهرماه سال جاری به دبیری حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ۶ محور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، هفدهمین سیاست‌های توسعه مسکن به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، 18 و 19 مهرماه با حضور مسئولان ارشد دولتی و همچنین بخش خصوصی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

    محورهای همایش سیاست‌های توسعه مسکن نیز شاملِ بافت‌های ناکارآمد شهری، تامین مالی مسکن، مسکن اقشار کم‌درآمد، سیاست زمین/شهرسازی/ اقتصاد شهر، بازار مسکن و اسکان بشر است.

    در هفدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ریاست‌عالی همایش، دکتر حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان، دبیر همایش و اسفندیار زبردست دبیر علمی همایش هستند.

    جزئیات محورهایِ 6 گانه سیاست‌های توسعه مسکن به شرح زیر است:

    محور اول- تامین مالی مسکن با هدف بررسی ابزارهای نوین مالی، بررسی نظام مالیاتی و یارانه‌های بخش مسکن که توسط مدیران ارشد بانک‌مسکن راهبری خواهد شد.

    محور دوم- مسکن اقشار کم‌درآمد است که به مسکن‌اجتماعی، مسکن‌حمایتی و مسکن‌روستایی می‌پردازد. این بخش توسط مسئولان ارشد بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی مدیریت خواهد شد.

    محور سوم- بافت‌های ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی است. در این محور مسائل توسعه‌گرها و ظرفیت‌بخشی خصوصی در بافت‌های ناکارآمد شهری، بازآفرینی شهری و محله محوری و همچنین مسائل اقتصادی و اجتماعی در بافت‌های نابسامان شهری، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت. راهبری این بخش بر عهده مسئولان ارشد شرکت عمران‌و‌بهسازی شهری خواهد بود.

    محور چهارم- سیاست زمین، شهرسازی و اقتصاد شهری است که در این محور سیاستگذاری، تخصیص و بهره برداری از منابع زمین، اقتصاد شهر و سیاست های شهری در معرض تبادل افکار قرار خواهد گرفت. در این بخش نیز مسئولان ارشد حوزه معاونت معماری‌و‌شهرسازی و سازمان ملی زمین‌و‌مسکن حضور خواهند یافت و به ارائه نقطه‌نظرات خود در این زمینه می‌پردازند.

    محور پنجم- بازار مسکن است که به تحلیل و پیش‌بینی بازار مسکن (خانه‌های‌خالی، عرضه، تقاضا و نیاز)، شفافیت بازار مسکن(سامانه‌های اطلاعاتی)، مسائل اقتصادی (خرد و کلان) در بازار مسکن و نقش بنگاه‌های معاملات املاک می‌پردازد. در این بخش مسئولان حوزه معاونت مسکن و ساختمان و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن حضور دارند.

    محور ششم- این محور به مسائل مربوط به اسکان بشر می‌پردازد و استراتژی‌های توسعه اسکان بشر در ایران، راه‌کارهای اجرای کارآمد سند دستور کار شهری جدید (New Urban Agend) و انطباق آن با شرایط ایران، سیاست ملی شهری و سیاست‌های اسکان و سکونتگاه‌های غیر رسمی را مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد داد. این پنل توسط صاحبنظران و اساتید دانشگاهی صاحب تجربه اداره می شود و نمایندگانی از دفتر اسکان بشر سازمان ملل در ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو