مدیران خودروعصر اعتبار

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور:

شورا و شهرداری‌ها باید اعتماد شهروندان را جلب کنند

عصر ساختمان- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر تقویت جایگاه شوراها، رعایت قانونمندی، به کارگیری ضابطه مند افراد متخصص و شناسایی درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده و بدون فروش سرمایه های شهر تاکید کرد.

شورا و شهرداری‌ها باید اعتماد شهروندان را جلب کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سید محمدعلی افشانی در مراسم اعطای احکام انتصاب شهرداران اصفهان، رشت، ایلام، یاسوج، کاشان، نجف آباد، خمینی شهر و خوی و در جمع شهرداران، روسای شوراهای این شهرها و معاونان عمرانی استانداری‌های مربوطه، شوراهای اسلامی شهر و روستا را از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه اجتماعی و سیاسی در خصوص اداره امور مردم توسط مردم برشمرد و تصریح کرد: وزارت کشور در حد امکان در زمینه تقویت جایگاه شوراها حمایت خواهد کرد ولی شورا و شهرداری هم باید اعتماد شهروندان را با عملکرد مناسب خود جلب نمایند.

    وی افزود: تلاش ما اینست که در لایحه بودجه سال آینده و لوایحی که در دولت و مجلس در حال بررسی است، جایگاه شوراها را تقویت نماییم.

    افشانی، رعات قوانین موجود در عرصه مدیریت شهری و شهرداری ها و اشراف کامل بر آنها، رعایت حقوق شهروندان و توسعه تعامل و همکاری با دستگاه ها ونهادهای مرتبط را از جمله عوامل موفقیت و پیشبرد امور توسط شورا و شهرداری ذکر نمود.

    رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در بخش دیگری از سخنانش وجود نیروی انسانی مازاد را از جمله آفت های امروز شهرداری ها برشمرد و تاکید نمود: یک نفر کارمند بدون داشتن تخصص و خارج از ضوابط قانونی نباید در شهرداری ها به کار گرفته شود.

    افشانی همچنین در خصوص شناسایی درآمدهای پایدار شهری گفت: شوراها و شهرداری ها در بودجه سال آینده و سالهای بعد به درآمدهای پایدار شهری با در نظر گرفتن حقوق نسل های آینده، بدون فروش سرمایه های شهر و رعایت مسائل زیست محیطی توجه نمایند.

    وی بر ضرورت شناسایی مزیت های شهر به منظور جذب سرمایه و افزایش سرمایه گذاری هم تاکید کرد و در خصوص مقابله با فساد در شهرداری ها گفت: ایجاد ساختارهای نوین مدیریتی و اعمال تغییرات لازم در ساختار شهرداری ها نظیر توجه به کنترل فرایندهای انجام امور و اجرای پروژه ها از جمله راه‌های مناسب برای برای مقابله با فساد و همچنین افزایش ضریب موفقیت فعالیتها و بهره وری و ارتقای سطح رضایتمندی مردم است.

    افشانی تاکید نمود: شهروندان زمانی به شورا و شهرداری اعتماد و در برنامه های مورد نظر آنها مشارکت می نمایند که مطمئن شوند اعتبارات درست هزینه می شود.

    وی همچنین بر توسعه ارتباط و هماهنگی مستمر شوراها، شهرداری ها و معاونتهای امور عمرانی استانداری ها تاکید نمود .

    افشانی اضافه کرد: سیاست وزارت کشور حمایت همه جانبه از شوراها و شهرداری هاست و با بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای تامین منابع بیشتر تلاش می کنیم.

    براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در این مراسم قدرت اله نوروزی باغکمه شهردار اصفهان، مسعود نصرتی قزوینی نژاد شهردار رشت، طالب صادقیان شهردار ایلام، نستهن مقدم شهردار یاسوج، سعید ابریشمی راد شهردار کاشان، مسعود منتظری نجف آبادی شهردار نجف آباد، علی اصغر حاج حیدری ورنوسفادرانی شهردار خمینی شهر و محرم اکبرزاده شهردار خوی؛ احکام وزیر کشور در خصوص انتصاب آنها را از مهندس افشانی دریافت نمودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی