مدیران خودروعصر اعتبار

نا مقاوم بودن ۵۰ درصد از بیمارستان های دولتی

عصر ساختمان:معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی بیمارستان ها تصریح کرد، اکنون ۵۰ درصد ساختمان بیمارستان های دولتی نامقاوم هستند.

نا مقاوم بودن ۵۰ درصد از بیمارستان های دولتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا،محمد فرید لطیفی افزود: طبق آمار موجود 50 درصد ساختمان بیمارستان های دولتی نامقاوم هستند که برای ایمن سازی آنها باید اقدام شود.
    وی با اشاره به ضرورت مقاوم سازی مراکز بیمارستانی به عنوان مراکز حیاتی خدمات رسان در بحران گفت: پیش از این برای کمک به مقاوم سازی بیمارستان های کشور از سوی سازمان مدیریت بحران گام هایی برداشته شده و اکنون نیز آماده استمرار این کمک ها هستیم.
    لطیفی با اشاره به تخریب سه بیمارستان جدید الاحداث تازه و به بهره برداری رسیده در برخی استان های کشور گفت: علاوه بر ایمن سازی ساختمان بیمارستان ها، ایمن سازی اعضای غیر سازه ای آن مورد تاکید است.
    معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور همچنین افزود: اکنون با وجود تلاش های صورت گرفته، وزارت بهداشت هیچ آماری از وضعیت بیمارستان های دولتی در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار نداده است.
    لطیفی ادامه داد: علاوه بر این هیچ آماری از وضعیت بیمارستان های خصوصی در اختیار نداریم و از دادن این آمار امتناع می شود.
    معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بحث مقاوم سازی بیمارستان های کشور در برنامه چهارم توسعه دیده شده بود و وزارت بهداشت مکلف بود بر اساس آن حکم برای مقاوم سازی آن مکان ها اقدام کند، افزود: به نظر می رسد مقاوم سازی بیمارستان ها در برنامه ششم پیش بینی نشده است.
    وی گفت: برای بازسازی بیمارستان های نامقاوم همه دستگاههای ذیربط بویژه وزارت بهداشت باید پای کار بیایند و کمک کنند. سال 2009 بحث ایمن سازی بیمارستان ها از سوی سازمان های جهانی مطرح شد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح مقاوم سازی دو بیمارستان را در دستور کار خود قرار داد.
    اما طرح مقاوم سازی به علت عدم تامین اعتبارات لازم مسکوت ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار