مدیران خودروعصر اعتبار

دومین سال عملی نشدن وعده آخوندی برای سفر ریلی زائران اربعین

عصر ساختمان- در حالی که فروردین ۹۴، عباس آخوندی وعده داده بود زائران اربعین در سال ۹۵ با قطار به کربلا می روند، اما اکنون با نزدیک شدن به اربعین ۹۶، این وعده در دومین سال عملی نشدن خود قرار گرفت.

دومین سال عملی نشدن وعده آخوندی برای سفر ریلی زائران اربعین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباس آخوندی در 24 فروردین 94 طی سفری به استان بصره عراق، همراه با استاندار این منطقه جنوبی همسایه غربی مان، پروژه ساخت خط آهن 35 کیلومتری شلمچه ـ بصره را کلید زد.

    وزیر راه و شهرسازی در این مراسم وعده داد تا زائران اربعین 95 بتوانند با قطار و بدون آنکه در میانه راه از اتوبوس استفاده کنند، مستقیما با یک قطار به کربلا بروند.

    در حال حاضر مسیر بصره ـ کربلا و تهران ـ شلمچه در ایران با ریل به یکدیگر متصلند؛ اما مسافرانی که قصد دارند با قطار به کربلا بروند، می بایست در میانه راه (شلمچه) از قطار پیاده شده و سپس 35 کیلومتر میان مرز ایران تا شهر بندر بصره را با اتوبوس طی کنند و سپس در ایستگاه راه آهن بصره مجددا سوار قطار شده و باقی مسیر تا کربلا را ریلی سفر می کنند.

    قرار بود ایران مسیر 35 کیلومتری شلمچه ـ بصره که بخش مهمی از آن را رودخانه اروند تشکیل می دهد، برای طرف عراقی فاینانس کند تا عراقی ها با استفاده از منابع مالی ایران، پل و زیرساخت های ریلی لازم برای اتصال شبکه راه آهن ایران به عراق را بسازند.

    همچنین با توجه به اینکه کار ریل گذاری مسیر تهران ـ همدان ـ کرمانشاه نیز به پایان رسیده، می توان امیدوار بود که مسیر 150 کیلومتری کرمانشاه ـ مرز خسروی نیز در سال های آتی اجرایی شود؛ به خصوص که این مسیر می تواند از خط آهن تهران ـ شلمچه ـ بصره ـ کربلا نزدیک به 500 کیلومتر نزدیک تر باشد.

    مشکل از طرف عراقی ها است

    عباس نظری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره عدم اتصال ریلی شلمچه ـ بصره در طول دو سال گذشته گفت: مشکلی که ما داریم، عدم همکاری عراقی ها برای ساخت این خط آهن است.

    مدیرکل بین الملل راه آهن افزود: عراقی ها علی رغم گذشت دو سال و نیم از کلنگ زنی پروژه، هنوز پای کار نیامده اند.

    وی در پاسخ به این پرسش که آیا فاینانس ایران اجرایی شده؟ اظهار کرد: اگر فاینانس هم بخواهد اجرایی شود، باز هم باید با طرف عراقی به توافق برسیم.

    به گفته نظری، 35 کیلومتری راه آهن شلمچه به بصره را متصل می کند، همچنان بدون هیچ گونه ساخت و سازی میان ایران و عراق باقی مانده و پلی هم که قرار بود بر سر رودخانه اروند نصب شود، ساخته نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار