مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران؛

تفکیک دو استان البرز و تهران یکی از بزرگترین خطاهای سیاسی در کشور بود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی روز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرف ۵۰ سال گذشته جمعیت تهران ۳ برابر و پیرامون آن تا ۵ برابر افزایش پیدا کرده است که این نکته بسیار مهم حکایت از یک آشفتگی بیش از حد در اطراف پایتخت کشورمان دارد و بدون شک نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

تفکیک دو استان البرز و تهران یکی از بزرگترین خطاهای سیاسی در کشور بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این جلسه وضعیت کیفیت زندگی در تهران و رشد جمعیتی در پایتخت را مورد بررسی قرار داد و با بیان اینکه تهران علاوه بر یک کلانشهر، پایتخت ایران نیز هست، گفت: پایتخت بودن تهران را از سایر کلانشهرها متفاوت میکند و سبب میشود مقامات ملی و منطقه ای نسبت به تهران نظر داشته باشند. 
    وی با بیان این موضوع که تهران کیفیت و توانایی ایفای نقش پایتخت بودن را دارد، گفت: در زمان‌هایی این موضوع مورد تردید قرار گرفته و توسط دولت مرکزی بررسی شده است. شما در شورای شهر باید بتوانید از پایتخت بودن تهران دفاع کنید و نقص‌های موجود را برطرف کنید.
    عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: پایتخت بودن هم برای تهران سود دارد و هم هزینه، شاید در نگاه اول سود آن به چشم آید، اما پایتخت بودن هزینه‌های زیادی برای شهر تهران داشته است.
    وی جدایی کرج از تهران را یکی از اشتباهات گذشتگان دانست و گفت: در تحقیقی که در خصوص مسائل بنیادین شهر تهران انجام شد می‌توان به دو مشکل بنیادین تهران اشاره کرد، یک: قابلیت سکونت و دو: قابلیت حرکت. قابلیت سکونت به بحث‌های آب، هوا، مسکن و مسائل اقتصادی و فرهنگی باز می‌گردد و قابلیت حرکت انسانها و کالا در شهر است.
    آخوندی در ادامه به رکورد صدور پروانه ساخت طی سالهای 89 تا 92 اشاره کرد و گفت: در این سالها به طور متوسط سالی 1200 پروانه ساخت صادر شد که این رقم در سال 92 به 270 هزار پروانه ساخت رسید.
    وی با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری 3 میلیون و 300 خانه در تهران است و این میزان 10 میلیون جمعیت پذیری شهر تهران را افزایش میدهد، گفت: بر اساس طراحی انجام شده، جمعیت پذیری شهر تهران 12.5 میلیون نفر است که بر اساس افق پیش بینی شده باید 10.5 میلیون نفر باشد. در حال حاضر 500 هزار خانه خالی در تهران است که نشان دهنده عدم تعادل وحشتناک در پایتخت است، اما با تمام این وجود می‌بینیم افزایش جمعیتی چشمگیری در تهران نداشته ایم.
    آخوندی تاکید کرد: آمارها نشان میدهد در تهران ثبات جمعیتی وجود دارد و پایینتر از میانگین ملی رشد داشته، بنابراین میتوانیم از این فرصت استفاده کرده و کیفیت زندگی را در پایتخت افزایش دهیم.
    عبور از بافت فرسوده یکی از اهداف شورای شهر پنجم
    رییس شورای شهر اسلامی تهران  به بی‌توجهی شهرداری به بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: همواره شهرداری به دنبال درآمد پرسرعت بود به همین دلیل به بافت فرسوده بی توجهی کرد و به جای سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و زیست‌محیطی در آن است، به دلیل دست‌یابی درآمد زودرس نسبت به آن غافل بود.
    محسن هاشمی افزود: شهرداری به جای بارگذاری در این مناطق به سمت بارگذاری در باغات رفت و این در حالی است که حدود 4000 بافت فرسوده در تهران وجود دارد و متاسفانه شهرداری به سمت تخریب باغات رفته بود.
    وی ادامه داد: تسهیلاتی که در اختیار تخریب باغات بود بسیار بیشتر از نوسازی بافت فرسوده است و عبور از بافت فرسوده، ساختمان‌های ناپایدار و کوچه‌های غیرقابل نفوذ جزو برنامه‌های شورای پنجم است که مورد توجه شهردار تهران نیز قرار گرفته است.
    رییس شورای شهر اسلامی تهران افزود: سعی داریم با توجه به بافت فرسوده هم مشکل درآمدسازی و هم نوسازی بافت فرسوده را حل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو