مدیران خودروعصر اعتبار

اعطای بیش از ۱۶۹ هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران

عصر ساختمان- مدیرکل تأمین مسکن و ساماندهی گلزار شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعطای بیش از ۱۶۹ هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران طی مدت ۴ سال خبر داد.

اعطای بیش از ۱۶۹ هزار فقره تسهیلات مسکن به ایثارگران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، خداکرم کولیوند با اشاره به اینکه وام‌های خرید مسکن ایثارگران دارای سود 4 درصد و با دوره بازپرداخت 20 ساله و بدون ضامن هستند، افزود: از سال 1392 تاکنون تعداد 169 هزار و 758 نفر از ایثارگران تسهیلات مسکن شامل وام بانکی ساخت و خرید مسکن دریافت کرده‌اند. همچنین در این مدت، 18 هزار و 680 مورد واگذاری زمین و یا پرداخت سهم ریالی زمین به ایثارگران واجد شرایط صورت گرفته است و همچنین 9 هزار و 64 مورد مناسب‌سازی مسکن برای والدین شهدا و جانبازان 50 درصد به بالا که ضرورت داشته، انجام شده است.
    مدیرکل تأمین مسکن و ساماندهی گلزار شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ایثارگران مشمول دریافت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن گفت: بر اساس قوانین موجود از جمله فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، به تمامی خانواده شهدا اعم از همسران، فرزندان و والدین شهدا و همچنین جانبازان با داشتن 25 درصد از کارافتادگی به بالا و فرزندان جانبازان 70 درصد تسهیلات خرید یا ساخت مسکن تعلق می‌گیرد. همچنین بر اساس قانون الحاق، این تسهیلات به تمام جانبازان زیر 25 درصد با رعایت اولویت درصد ازکارافتادگی نیز تعلق می‌گیرد.
    وی با بیان اینکه در راستای دولت الکترونیک و ارائه خدمات از طریق اینترنت، از سال گذشته، ثبت‌نام برای دریافت یا ساخت مسکن از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ایثار به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد، افزود: در واقع تمام مقررات و ضوابط، اعم از مفاد قانون بودجه سنواتی و مصوب دولت در خصوص اولویت‌ها، نحوه و میزان پرداخت در سیستم لحاظ شده است و سامانه با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و درصد ازکارافتادگی و نوع ایثارگری و تأهل، اولویت‌ها را مشخص و در هنگام ثبت‌نام به ایثارگران اعلام می‌کند.
    مدیرکل تأمین مسکن و ساماندهی گلزار شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پرداخت تسهیلات مسکن به عوامل متعددی چون میزان سهمیه تعیین‌شده، میزان تخصیص آن از سوی بانک‌های عامل، زمان تخصیص و همچنین تعداد افراد ثبت‌نام‌شده در سنوات گذشته ارتباط دارد. بنابراین با در نظر گرفتن این عوامل و تعیین اولویت‌ها از طریق سامانه، زمان دریافت تسهیلات برای افراد متفاوت خواهد شد، به همین دلیل ثبت‌نام هر فرد به‌منزله دریافت قطعی تسهیلات نیست.
    کولیوند با بیان اینکه هر سال بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، افزود: برای سال 96-95، 7 بانک عامل ملی، ملت، تجارت، صادرات، رفاه، مسکن و سپه تعیین شده که طی توافق صورت گرفته، وام‌ها را در اختیار خانواده شهدا و ایثارگران می‌گذارند. سال گذشته از سوی هیئت دولت 100 هزار سهمیه برای اعطای تسهیلات به این خانواده ها تعیین و سهم بانک ملت 15 هزار، صادرات 20 هزار، تجارت 10 هزار، ملی 25 هزار، مسکن 4 هزار، رفاه 10 هزار و سپه 16 هزار در نظر گرفته شد. بااین‌حال به خاطر کمبود اعتبار، بانک‌های عامل به‌جز بانک صادرات و مسکن نتوانستند طبق سهمیه اعلام‌شده از سوی بانک مرکزی، تسهیلات بدهند.
    وی همچنین با اشاره به ماده 7 فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این ماده، وزارت شهرسازی موظف است به ایثارگران مشمول، اعم از جانبازان بالای 25 درصد، آزادگان، همسران و فرزندان شهید، زمین و یا مبلغی تحت عنوان سهم ریالی مابه‌ازای زمین واگذار و یا پرداخت کند. قطعاً پرداخت سهم ریالی مابه‌ازای زمین در استان‌ها و شهرهایی امکان‌پذیر است که تحت هیچ شرایطی امکان واگذاری زمین وجود ندارد. این خدمات به ایثارگران فاقد مسکن که تاکنون از خدمات مسکن، زمین و یا مسکن دولتی استفاده نکرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار