مدیران خودروعصر اعتبار

تحلیل صنعت ساختمان در دوران پساتحریم در نشست تخصصی کمیسیون عمران شورای شهر کرج

عصر ساختمان:رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر کرج از برگزاری نشست تخصصی به منظور تحلیل صنعت ساختمان و پیش بینی بازار مسکن در دوران پساتحریم خبر داد.

تحلیل صنعت ساختمان در دوران پساتحریم در نشست تخصصی کمیسیون عمران شورای شهر کرج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید فیروزگاه با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به توافق گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان با قدرت های جهانی و حصول نتیجه لازم برای اجرایی شدن برجام، گزینه های مختلفی پیش روی صنعت ساختمان قرار گرفته است و از آنجا که بازار مسکن در جذب بودجه های نقدی شهرداریها نقش بسزایی ایفا می کند، نیازمند ارائه تحلیل واقعی و پیش بینی کارشناسانه از آینده این صنعت می باشیم.

    وی با تاکید بر اینکه به دنبال رفع محدودیت های بانکی و آزاد سازی تجارت با کشورهای جهان شاهد رونق صادرات و واردات خواهیم بود و اقتصاد جانی دوباره به خود می گیرد، بیان داشت: در چنین شرایطی احتمال خروج سرمایه ها از صنعت ساختمان و گرایش به دیگر حوزه های اقتصادی وجود دارد؛ چرا که طی سالیان اخیر و به دلیل تحریم های ناعادلانه علیه کشورمان، سرمایه گذاران به سمت انبوه سازی روی آورده و به نوعی بازار مسکن اشباع شده است.

    این وکیل مردم کرج در شورای اسلامی شهر اضافه کرد: در صورت صحیح بودن این فرضیه باید گفت که شهرداری کرج در سال آینده شرایط سختی را به لحاظ جذب درآمد پیش رو خواهد داشت و در صورتی که خواستار مدیریت صحیح بحران رکود درآمدی می باشیم، باید با برگزاری نشست های تخصصی نسبت به بررسی راهکارهای فعال سازی کدهای درآمدی غیرفعال اقدام نماییم و سمت و سوی حرکت را از وابستگی به جرایم کمیسیون ماده صد به سمت تحقق منابع پایدار درآمدی سوق دهیم.

    فیروزگاه اذعان داشت: وابستگی بودجه شهرداریها به منابع ناپایدار درآمدی به خصوص جرایم کمیسیون ماده صد زیبنده نیست و با توجه به وجود پتانسیلها و ظرفیت های متعدد در سطح کلانشهر کرج، باید در راستای «اقتصاد مقاومتی» نسبت به واگذاری تصدی گری ها به بخش خصوصی اقدام نماییم و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم را به معنی واقعی کلمه در اداره امور مشارکت دهیم.

    این مسئول ارشد شهری در ادامه از تصمیم کمیسیون عمران و شهرسازی پارلمان شهری کرج برای برگزاری نشست تخصصی هم اندیشی پیرامون تحلیل صنعت ساختمان و پیش بینی بازار مسکن در آینده ای نزدیک خبر داد و عنوان کرد: با تحقق این مهم، نمای صحیحی از درآمدهای شهرداری در سال 95 پیش روی نمایندگان مردم قرار می گیرد و آنها به هنگام تصویب تباصر و قیود بودجه قادر به تصمیم گیری بهتر و عادلانه تری خواهند بود.

    فیروزگاه در پایان اظهارداشت: سال آینده کرج در قامت کارگاه بزرگ عمرانی و سازندگی باقی خواهند ماند و پروژه های نیمه تمام یکی پس از دیگری وارد مدار بهره برداری خواهند شد و سعی خواهیم کرد تا با ارایه خدمات ماندگار کام مردم را شیرین کرده و دوره چهارم مدیریت شهری کرج را در تاریخ این کلانشهر ماندگار نماییم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار