مدیران خودروعصر اعتبار

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان

عصر ساختمان- تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور مسئولین حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی دو کشور ، در شهر باکو امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای بین ایران و جمهوری آذربایجان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان که ریاست هیات ایرانی را در این اجلاس دو روزه از تاریخ 3 الی 4 مهرماه سال جاری بر عهده داشت، اظهار داشت : کمیسیون مشترک حمل ونقل جاده ای ایران وآذربایجان، به منظور  توسعه هرچه بیشتر روابط حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای فیمابین برگزار شد و در زمینه  تبادل اطلاعات و آمار، بررسی مسائل و مشکلات حمل‌ونقل کالا و مسافر بین دو کشور ، نحوه تبادل پروانه های معاف از بخشی از عوارض و سایر موارد مذاکره گردید که پس از دو روز طرفین به توافقاتی دست یافتند.

    نفیسی افزود: طرفین ضمن ابراز خشنودی از روند رو به رشد همکاری های حمل و نقل بین المللی جاده ای اقدام به مبادله آمار تردد ناوگان جاده ای کالا و مسافر بین دو کشور در هشت ماهه سال 2017 میلادی نموده و همچنین برای اتخاذتدابیر لازم در راستای توسعه مناسبات حمل و نقل بین المللی در حوزه جاده ای به تفاهم رسیدند.

    وی تصریح کرد طرف ایرانی با توجه به درخواست ها و توافقات قبلی فیمابین مجدداً خواستار یکسان سازی وزن مجاز ناوگان باری متردد به قلمرو دو کشور گردید و اعلام نمود درصورت عدم اقدام مناسب و حل این موضوع از سوی طرف آذری، از ابتدای سال 2018 طرف ایرانی نیز اقدام به رفتار متقابل خواهد نمود.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین با اشاره به توافقات بعمل آمده در نشستهای قبلی و دوره ای کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده‌ای بین دو کشور و عدم رفع مشکل توقف‌های طولانی مدت بعضی از کامیون‌های ایرانی در گمرک باکو برای تخلیه بار که موجب نارضایتی رانندگان ایرانی و تحمیل هزینه های مالی و زمانی برای آنها گردیده است اعلام نمود طرف ایرانی مجدداً خواستار پیگیری جدی تر طرف آذری از طریق مراجع ذیربط گردید و طرفین توافق نمودند موضوع در دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دوکشور که باحضور همه ارگانهای ذیربط تشکیل می شود تصمیم گیری شود.

    وی تصریح کرد در این اجلاس موضوعات مختلف فیمابین از جمله بررسی صدور مجوز بارگیری برای ناوگان یخچالی و کفایت بیمه کارت سبز ، افزایش پروانه های تردد معاف از پرداخت بخشی از عوارض برای سال 2017 و تعیین سقف مورد نیاز برای سال 2018 و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل و تسریع عبور مسافرین از سوی طرفین در ایامی که تقاضا برای سفر افزایش می یابد مطرح و تصمیم گیری شد.

    این گزارش حاکی است دو طرف موافقت کردند اجلاس آتی در سال 2018 میلادی به منظور پیگیری موضوعات در جمهوری اسلامی ایران برگزار گردد.

    بر اساس این گزارش حبیب حسن اف رئیس سرویس دولتی حمل و نقل جاده ای وزارت نقلیه کشور آذربایجان در پایان این نشست دوروزه با ابراز خرسندی از مناسبات رو به رشد حمل و نقلی بین دو کشور و قدردانی از حضور طرف ایرانی در اجلاس دو روزه باکو، ادامه روند مذاکرات فی مابین را خواستار شد.

    شایان ذکراست دراین اجلاس دوروزه نمایندگانی از وزارت امورخارجه ، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی ، انجمن صنفی شرکتهای حمل ونقل بین المللی ایران و انجمن صنفی شرکتهای مسافربری کشورنیز حضورداشتند

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو