مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول خبر داد:

میزان وام مسکن امسال افزایش نمی‌یابد

عصر ساختمان- یک مقام مسئول با بیان اینکه افزایش سقف وام مسکن امسال در دستور کار نیست،گفت:به شرطی دوره بازپرداخت اقساط تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم افزایش می‌یابد که دولت یارانه بپردازد.

میزان وام مسکن امسال افزایش نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن مرادی مدیر طرح و برنامه بانک عامل حوزه مسکن درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش دوره بازپرداخت اقساط تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم اظهار داشت: امکان افزایش دوره بازپرداخت اقساط به شرطی فراهم می‌شود که به نحوی منابع آن تامین شود.

    وی با تاکید بر اینکه هر تغییری در شرایط تسهیلات، بر روی مدل و ساز و کار صندوق پس انداز یکم اثرگذار است، ادامه داد: افزایش دوره بازپرداخت اقساط وام مسکن می‌تواند منجر به کاهش و افزایش منابع شود بنا بر این باید در صورت اجرای این پیشنهاد، دولت از طریقی کسری منابع را جبران کند.

    وی ادامه داد: جبران به این معنا که کسری صندوق با ارائه یارانه‌ای تامین شود. پیش از این هم کسری صندوق از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر جبران شد.

    مرادی افزود: برای اجرای این پیشنهاد باید مبالغی تامین شود که  منابع آن را می‌توان از طرق مختلف از جمله از محل صندوق توسعه ملی  تامین کرد.

    وی همچنین درباره امکان افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن تا پایان سال جاری گفت:  افزایش سقف وام مسکن نه در دستور کار بانک است و نه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی. همین مقدار وام می‌تواند سطح فعلی قدرت خرید متقاضیان هدف را پوشش دهد.

    این مقام مسئول ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که اگر سقف تسهیلات مسکن افزایش یابد به همان میزان اقساط هم افزایش می‌یابد و در این صورت پرداخت اقساط از توان دهک‌های هدف خارج است.

    مرادی با بیان اینکه در حال حاضر میزان افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز یکم از آنچه که پیش بینی می‌شد، بالاتر است به ایلنا، گفت: هر چند در سال اول شروع به کار این صندوق استقبال مردم مطابق پیش‌بینی‌ها نبود اما در سال دوم میزان افتتاح حساب‌ها به 140 هزار نفر رسید که 20 هزار نفر بیشتر از پیش‌بینی‌ها به افتتاح حساب اقدام کردند.   

    وی با اشاره به امکان انصراف از اخذ وام مسکن پس از افتتاح حساب گفت: به افرادی که پس از افتتاح حساب از ادامه سپرده‌گذاری منصرف شوند، سود بانکی 10 درصدی متناسب با میزان دوره سپرده گذاری تعلق می‌گیرد.

    مرادی ادامه داد: کسانی که پس از یک سال سپرده‌گذاری نسبت به خرید مسکن و استفاده از تسهیلات خود اقدام نکنند، امتیاز تسهیلات تا یک سال برای این افراد حفظ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو