مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط افزایش مدت بازپرداخت و کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن

عصر ساختمان- مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن شرایط افزایش مدت بازپرداخت و کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن را اعلام کرد.

شرایط افزایش مدت بازپرداخت و کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر ساختمان» به نقل از ایبنا، محمدحسن مرادی در پاسخ به این سوال که آیا امکان اجرایی شدن آنچه مسئولان وزارتخانه مبنی بر افزایش مدت بازپرداخت و کاهش نرخ سود عنوان می‌کنند وجود دارد؟، افزود: در صورت جبران کسری صندوق از هر محلی نظیر صندوق توسعه ملی و جبران نرخ سود از محل یارانه های بخش مسکن بلی، این مسئله به راحتی امکان پذیر است.

    وی درباره پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش دوره بازپرداخت اقساط تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم اظهارداشت: امکان افزایش دوره بازپرداخت اقساط به شرطی فراهم می‌شود که به نحوی منابع آن تامین شود.

    مرادی با تاکید بر اینکه هر تغییری در شرایط تسهیلات، بر روی مدل و ساز و کار صندوق پس انداز یکم اثرگذار است، ادامه داد: افزایش دوره بازپرداخت اقساط وام مسکن می‌تواند منجر به کاهش و افزایش منابع شود بنابراین باید در صورت اجرای این پیشنهاد، دولت از طریقی کسری منابع را جبران کند.

    مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن ادامه داد: جبران به این معنا که کسری صندوق با ارائه یارانه‌ای تامین شود. پیش از این هم کسری صندوق از محل بازپرداخت اقساط مسکن مهر جبران شد.

    مرادی افزود: برای اجرای این پیشنهاد باید مبالغی تامین شود که منابع آن را می‌توان از طرق مختلف از جمله از محل صندوق توسعه ملی  تامین کرد.

    این مقام مسئول در بانک مسکن با بیان اینکه در حال حاضر میزان افتتاح حساب در صندوق پس‌انداز یکم از آنچه که پیش بینی می‌شد بیشتر است، گفت: هر چند در سال اول شروع به کار این صندوق استقبال مردم مطابق پیش‌بینی‌ها نبود اما در سال دوم میزان افتتاح حساب‌ها به 140 هزار نفر رسید که 20 هزار نفر بیشتر از پیش‌بینی‌ها به افتتاح حساب اقدام کردند.   

    وی با اشاره به امکان انصراف از اخذ وام مسکن پس از افتتاح حساب افزود: به افرادی که پس از افتتاح حساب از ادامه سپرده‌گذاری منصرف شوند، سود بانکی 10 درصدی متناسب با میزان دوره سپرده گذاری تعلق می‌گیرد.

    مرادی ادامه داد: کسانی که پس از یک سال سپرده‌گذاری نسبت به خرید مسکن و استفاده از تسهیلات خود اقدام نکنند، امتیاز تسهیلات تا یک سال برای این افراد حفظ می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو