مدیران خودروعصر اعتبار

قربانخانی:

تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست

عصر ساختمان- رئیس ­سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران: استفاده از افراد فاقد صلاحیت در بخش ساخت و ساز منجر به جان باختن سالانه حدود ۱۹۰۰ نفر در کشور در حوادث ساختمانی می شود.

تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن قربانخانی افزود: کسانی که شغل دیگری جز نظارت برساخت و ساز­ دارند باید حضورشان در صنعت ساختمان کمرنگ تر شود.
    وی تصریح کرد: تا زمانی که کنترل های لازم در کشور در زمینه حضور افراد صاحب صلاحیت ­در بخش ساخت و ساز وجود نداشته باشد و درباره نتیجه کار از مهندسان ناظر بازخواستی نشود عمر ساختمانهای کشور هر روز کمتر می شود.
    قربانخانی تاکید کرد: باید قانون نظام مهندسی ­اصلاح شود زیرا نحوه نظارت بین ساختمان 200 متری و دو هزار متری مشخص نیست.
    وی درباره اجرایی نشدن قانون مقررات ملی­ ساختمان گفت: ما به عنوان جامعه مهندسین اصرار داریم این قانون رعایت شود و خواستار برکناری هر مقامی هستیم که در این حوزه­ کوتاهی کرده است چون در این میان حقوق مصرف کنندگان یعنی مردم پایمال می شود.
    قربانخانی افزود: متاسفانه در بسیاری از شهرها به دلیل اینکه شهرداری ها خودگردان هستند و منابعشان­­ تامین نمی شود کیفیت زیست مردم و فضای سبز کاهش پیدا کرده است.
    رئیس ­سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره نظارت بر گودبرداریها نیز گفت: در سال 95 حدود 17 هزار بازدید از ساختمان ها و گودبرداری ها صورت گرفت­ و­­ صدها اخطار به مهندسان و مالکان داده شد همچنین گزارشهایی به شهرداری برای منع کار دادیم تا ایمنی لازم را تامین کنند.
    قربانخانی­ تاکید کرد: تخلفات نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته اما هنوز وجود دارد زیرا در کار ساخت و ساز هنوز افراد فاقد صلاحیت حضور دارند.
    وی افزود: درحال حاضر تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست و تقریبا به ازای هر 3 میلیون نفر ساعت در ایران یک حادثه و تلفات ساختمان داریم در حالیکه در کشورهای همسایه به ازای هر 8 میلیون نفر ساعت یک حادثه­ ­و در کره جنوبی به ازای هر 13 میلیون نفر ساعت یک حادثه و در کشورهای پیشرفته به ازای هر 20 تا 40 میلیون نفر ساعت یک حادثه داریم.­

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار