مدیران خودروعصر اعتبار

فقط ۳۰ درصد بودجه امسال آتش‌نشانی داده شده است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست ضمن تقدیر از ایثارگری آتش نشانان گفت: در بودجه سال ۹۶ اعتباراتی برای سازمان آتش نشانی در نظر گرفته شده که هنوز تمام آن به این سازمان تخصیص نیافته است، بطوریکه فقط توانسته ۳۰ درصد اعتبارات را جذب کند. امیدواریم بتوانیم در شورای شهر و شهرداری اقدامات لازم را برای جذب ۷۰ درصد باقیمانده به عمل آوریم.

فقط ۳۰ درصد بودجه امسال آتش‌نشانی داده شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سال نخست جنگ تحمیلی، روز هفتم مهرماه‌‌، تعداد کثیری از دلیرمردان آتش‌نشانی در پالایشگاه نفت آبادان برای دفاع از سرمایه‌های ملی کشور جان خود را فدا کردند و این روز  بهانه‌ای برای گرامیداشت انسان‌هایی شد که جان خود را برای نجات دیگران فدا می‌کنند.
    زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، خدمات و محیط زیست ضمن تقدیر از آتش‌نشانان به خصوص آتش‌نشانان تهران که در ایثارگری زبانزد هستند،گفت: آتش‌نشانی شهر تهران یکی از سازمان‌های بسیار فعال و پویا بوده که به دلیل جمعیت کثیری که در تهران ساکن هستند، همواره درگیر حوادث متعددی است. این سازمان همواره در آماده باش است تا بتواند در حد توان خدمات لازم را ارائه دهد.

    او با توجه به اهمیت و نقش ویژه آتش نشانی در حفظ و ایمنی جان مردم، این سازمان را شایسته توجه ویژه دانست و گفت: باید به این سازمان از نظر امکانات و تجهیزات توجه ویژه شود. در بودجه سال 96 اعتباراتی برای سازمان در نظر گرفته شد که هنوز تمام آن به سازمان آتش نشانی تخصیص نیافته است و سازمان فقط توانسته 30 درصد اعتبارات را جذب کند و امیدواریم بتوانیم در شورای شهر و شهرداری اقدامات لازم را برای جذب 70 درصد باقیمانده به عمل آوریم.

    این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ذیل کمیته ایمنی و مدیریت بحران، زیرمجموعه سلامت، محیط زیست و خدمات محیط شهری به بحث آتش نشانان اشاره شده است، گفت: در اعتبارات سال آینده بودجه آتش نشانی به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت و اعتبارات این سازمان برای آموزش و تجهیزات افزایش خواهد یافت تا تبدیل به سازمانی پویا شده و بتواند متناسب با ماموریت‌هایش اقدام کند.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  شورا در ادامه با اشاره به گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو که در صحن شورا قرائت شد، گفت: حادثه پلاسکو بسیار تلخ و دردناک بود و تعداد زیادی از آتش‌نشانان عزیزمان در ایت حادثه به شهادت رسیدند. با توجه به گزارش ارائه شده، بخش‌های مختلفی باید پاسخگو باشند، چرا که به بخشی از ماموریت‌ها و وظایف خود نپرداخته‌اند.

    او به تخلیه دیرهنگام آتش نشانان از پلاسکو اشاره کرد و گفت: همه می‌دانند که اسکلت فلزی سه ساعت بیشتر دوام نمی‌آورد و با توجه به زمان آغاز حادثه و ریزش ساختمان این انتظار می‌رفت که آتش نشانان زودتر از ساختمان خارج شوند، اما متاسفانه در این زمینه تاخیرهایی رخ داده است و حادثه پلاسکو کماکان با سوالات زیادی همراه است.

    رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری  شورا گفت: انتظار می‌رفت دقیق‌تر عمل شود تا این عزیزان آتش نشان جان خود را در این حادثه از دست ندهند و باید تمهیدات و آموزش‌های بیشتر متناسب با استانداردها، آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی