مدیران خودروعصر اعتبار

تقویت صادرات،ناجی صنعت محصولات ساختمانی

عصر ساختمان- بازار لوازم ساختمانی به دلیل ارتباط تنگاتنگ با ساخت و ساز به شدت تابع شرایط اقتصادی حاکم بر این حوزه است و با عنایت به رکود موجودِ احتمال تعطیلیِ واحدهای فعال در این زمینه وجود دارد.

تقویت صادرات،ناجی صنعت محصولات ساختمانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شیرآلات ساختمانی،چینی آلات بهداشتی و...از نمونه حوزه هایی به شمار می رود که وابستگی مستقیم آن به صنعت ساختمان سازی انکار ناپذیر می باشد.
    به واقع رکود یا رونق احتمالی در بازار ساخت و ساز،به شدت صنعت اشاره شده را نیز تحت الشعاع قرار می دهد.

    با چنین اوصافی،با توجه به رکودِ عمیقِ در بازار مسکن،واحدها و مراکز تولیدیِ ادوات و لوازم ساختمانی همچون شیرآلات،چینی آلات بهداشتی و...نیز از عارضه مذکور مصون نمانده اند و آنچنان با کسادی  مواجهند که استمرار این وضعیت حیات مراکز تولیدی اشاره شده را تهدید می کند.

    مصطفی میر تاج الدینی،یکی از فعالان حوزه تولید شیرآلات بهداشتی با اشاره به پُر بودن بسیاری از انبارهای تولید کنندگان فعال در این حوزه،اظهار کرد:متاسفانه رکود پنج ساله حاکم بر بازار مسکن و ساخت و ساز آنچنان رونق را از حوزه مذکور سلب نموده که بسیاری از مراکز تولیدی اشاره شده با تعدیل نیرو و کاهش ظرفیت تولیدی تلاش می کنند بستر و زمینه فعالیتِ خود را حفظ نمایند.

    وی افزود:علیرغم تلاش فعالان این حوزه،برای استمرار فعالیت ها،واقعیت های اقتصادی حاکم بر جامعه، شرایطی را ایجاد نموده که عملا امکان ادامه حیات و فعالیت برای تولید کنندگان لوازم و ادوات مذکور سخت و نزدیک به ناممکن شده است.

    این فعال حوزه تولید شیرآلات بهداشتی عنوان کرد:یکی از ویژگی های شاخص و برجسته فعالیت اشاره شده به ظرفیت قابل توجه و گسترده اشتغالزایی آن معطوف می شود،امری که در شرایط کنونی بازار و اقتصاد کشور، شاخصه ای حائز اهمیت به شمار می رود که متاسفانه در سایه سنگین رکود،امکان بهره گیری موثر از آن،سلب شده است.

    میرتاج الدینی عنوان کرد:در چنین شرایطی،حمایت دستگاه های ذیربط از صنعت مذکور،(تولید شیرآلات یا چینی آلات بهداشتی)عنصر و مولفه ای تاثیرگذار در خروج از شرایط پیچیده و دشوار اقتصادی این مراکز و مجموعه ها محسوب می شود و در نقطه مقابل،غفلت از ضروریات حاکم بر این عرصه،بر عمق خسارات و محدودیت های پیش رو فعالان بخش اشاره شده می افزاید.

    وی افزود:یکی از تصمیمات موثر برای مهار و کنترل معضلات این بخش به بسترسازی برای توسعه و تقویت صادرات معطوف می شود،امری که متاسفانه آنچنان که انتظار می رود مورد توجه قرار نگرفته است.

    توسعه بازارهای صادراتی،رکود موجود در صنعت مذکور را مهار می کند

    احسان نوروزی زاده،یکی دیگر از فعالان و تولیدکننده لوازم و ادوات بهداشتی ساختمان در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی ،عنوان کرد:بازارهای بسیار مطلوبی در سطح کشورهای منطقه و قاره آسیا وجود دارد که با تمرکز برآن می توان بسیاری از نارسایی های موجود در بخش اقتصاد داخلی کشور و رکود حاکم بر آن را کنترل نمود.

    وی افزود:به واقع عنصر تقاضا،مولفه ای تعیین کننده در رونق اقتصادی هر فعالیت اقتصادی محسوب می شود و در شرایط رکود،با توسعه صادرات می توان این ضرورت اجتناب ناپذیر و حیاتی را تامین نمود.

    نوروزی زاده گفت:اگر در گذشته ای نه چندان دور شاهد محدود بودن فعالیت واحدهای تولیدی مرتبط با این حوزه بودیم،خوشبختانه با حمایت های لحاظ شده،تکثر و تنوع تولیدکنندگان و محصولات موجود در بازار به میزانی فزونی یافته که دست متقاضی یا مشتری برای انتخاب محصول مورد نظر خود،بسیار باز می باشد.

    این فعال تولید کننده لوازم و ادوات بهداشتی ساختمانی عنوان کرد:برخی معتقدند با تدابیر اتخاذ شده،از عرضه محصولات چینی(سینک ، شیرآلات و ...) در بازار ایران تا حدودی کاسته شده که در صورت صحت آن با اِمتِزاجِ این موضوع با رونق اقتصادی،حصول موفقیت های هر چه بیشترِ اقتصادی در این عرصه به نحو شایسته ای تامین و فراهم خواهد شد.

    وی افزود:البته آمار دقیق و مُتقَنی از میزان کاهش واردات محصولات چینی(مشخصا در ارتباط با محصولات و تولیدات اشاره شده) وجود ندارد، اما در رکود اقتصادی این موفقیت نیز دوام و قوام چندانی نخواهد داشت و زمانی می توان بر چنین توفیقاتی افتخار کرد که ضریب رونق در حوزه اشاره شده فزونی یابد وگردش مالی خرید و فروش محصولات تولیدی بهداشتی و ساختمانی،با تقویت هر چه بیشتری همراه شود.

    نوروزی زاده گفت:توان تولید داخلی،تامین کننده نیاز بازار خواهد بود و حتی در این بخش قادر به مازاد تولید نیز می باشیم که با برنامه ریزی اصولی و قاعده مند در صادراتِ مازادِ تولید می توان ارزآوری،اشتغالزایی و کسب و کار سازنده و شایسته ای را در این عرصه ایجاد نمود اما در مقام عمل،نتوانسته ایم به توفیق حداکثری و مطلوبی در این خصوص نائل شویم.

    این فعال تولید کننده ادوات و لوازم ساختمانی بهداشتی در خاتمه یادآور شد:اساسا در بازاریابی فرامنطقه ای با ضعف هایی مواجه هستیم و جز در مواردی خاص،در بسیاری از فعالیت های تولیدی،حرفه ای و قاعده مند عمل نکرده ایم و انتظار می رود با تعریف و تامین تمهیدات لازم در این خصوص،شرایطی فراهم شود که صادرات به عنوان یکی از شاخص های سازنده در حصولِ توفیق کلان اقتصادی کشور با تقویت هر چه بیشتری همراه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار