مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار پایتخت تاکید کرد:

برنامه ریزی دقیق برای نوسازی بافت فرسوده

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: لازم است برای ساختمان هایی که در معرض خطر بیشتری هستند برنامه ریزی های بیشتر و دقیق تری در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

برنامه ریزی دقیق برای نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمدعلی نجفی در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان که ظهر دیروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، در جمع آتش نشانان ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: به روان پاک شهدای انقلاب به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس درود می فرستیم و به روح بلند شهدای کربلا که خط سرخی را در روز عاشورا ترسیم کردند که تا همیشه تاریخ امتداد دارد، سلام می کنیم.

    شهردار تهران یاد و خاطره شهدای آتش نشان را گرامی داشت و اظهارکرد: سرتعظیم و ارادت به محضر خانواده های محترم آتش نشان فرود می آورم.

    وی تاکید کرد: بدون شک شهدای آتش نشان در زمره کسانی هستند که تعلق به مکتب عاشورایی دارند و با شهامت و شجاعت آماده تقدیم جان خود برای خدمت به  جامعه بودند.

    نجفی با بیان اینکه  خدمت شکل های مختلفی دارد و یکی از آنها خدمت ایثارگرانه و شجاعانه شما عزیزان است که در سایه شهامت و روحیه ایثارگری و جوانمردی به ثمر نشسته است، خاطرنشان کرد: اینکه انسان هر لحظه آماده باشد با ایثار و فداکاری جان انسانی دیگر نجات دهد و جان خود را از دست دهد، معنای واقعی ایثار است.

    شهردار پایتخت تصریح کرد: پیشنهاد دادند در جمع شما عزیزان لباس شما آتش نشانان را بپوشم اما از آنجایی که معتقدم این لباس مقدس است و برای آنهایی است که شهامت و ایثار را سرلوحه کار خویش قرارداده اند، خود را شایسته این لباس ندانستم .

    نقش مهم آتش نشانان در امنیت خاطر و آرامش شهروندان

    وی در این همایش خطاب به آتش نشانان گفت: اگر ما صحبت از آرامش و آسایش شهر می کنیم و برنامه داریم سطح آسایش و آرامش را در زندگی شهروندان ارتقا دهیم، اصلی ترین ابزار اجرای آن آسایش و امنیت خاطر در زندگی است که شما آتش نشانان و سازمان آتش نشانی نقش موثری در ایجاد امنیت خاطر شهروندان و ایجاد این ارامش دارید.

    نجفی با بیان اینکه گرچه عموم مردم به خدمات ارزنده  شما آتش نشانان واقف هستند اما مردم باید احساس کنند سازمانی قوی وپشتیبان در وقوع حوادث وجود دارد، تصریح کرد: مهم تر از آن ایمنی و جلوگیری از حوادث است که این در گرو فرهنگسازی است که باید به صورت جدی دنبال شود.

    برنامه ریزی برای ارتقا بهره وری در سازمان آتش نشانی

    شهردار تهران به برخی مشکلات و چالش های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اشاره کرد و گفت: برنامه هایی به منظور ارتقای بهره وری این سازمان در دست داریم .

    وی با اشاره به نقش موثر آموزش و فرهنگ سازی در مقابله با حوادث شهری بیان کرد: مقوله آموزش هم شامل نیروی انسانی  سازمان آتش نشانی می شود و هم شامل آموزش و توسعه فرهنگ ایمنی به شهروندان است.

    شهردار پایتخت ادامه داد: معتقدم نیروی انسانی سازمان آتش نشانی باید نسبت به آخرین فناوری های نوین دنیا آگاه باشند و استفاده از تجربه و دانش جهانی در این زمینه امری ضروری است.

    وی تاکید کرد: به طور حتم مسائل و مشکلات پیش روی ما با روش های گذشته و سنتی حل نخواهد شد.

    شهردار تهران در ادامه صحبت های خود به مقوله آموزش شهروندان و توسعه فرهنگ ایمنی در مقابله با حوادث اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهروندان تهرانی آشنایی دقیقی با مسائل ایمنی ندارند، لذا با مشکلات زیادی در این رابطه مواجه هستیم.

    نجفی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ ایمنی و آموزش یکی از اقداماتی است که باید با جدیت در سازمان آتش نشانی مورد توجه قرار گیرد .

    شهردار تهران با بیان اینکه این قابلیت را داریم تا به قطب علمی آتش نشانی در خاورمیانه تبدیل شویم، گفت: می طلبد با نگاهی دقیق تر در مسائل علمی و آموزشی برنامه ریزی کنیم.

    لزوم برنامه ریزی دقیق تر برای نوسازی بافت فرسوده

    شهردار تهران با تاکید بر اینکه نوسازی در بافت فرسوده برنامه ریزی های خاص خودش را می طلبد، گفت: لازم است برای ساختمان هایی که در معرض خطر بیشتری هستند برنامه ریزی های بیشتر و دقیق تری در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

    هوشمند سازی فعالیت ها منجر به کاهش فساد می شود

    شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به فسادستیزی از طریق سازمان آتش نشانی اشاره و تاکید کرد: هر چه به سمت هوشمندسازی فعالیت ها حرکت کنیم بهترین ابزار مبارزه با فساد را به کار گرفته ایم.

    نجفی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی بجز وظیفه خدمت و مقابله با حوادث، وظیفه کنترل کیفیت و ایمنی ساخت و ساز را نیز در شهر برعهده دارد، گفت: هرچه به سمت ارتقای سیستم های هوشمند برویم شائبه وجود فساد را کاهش داده ایم.

    وی به برخی انتقادات شهروندان از عملکرد سازمان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: شهروندان گله دارند که در مواردی تاییدیه های نهایی و صدور پایان کار از سوی این سازمان با مدت طولانی انجام می شود. انتظار دارم در جهت تکریم همشهریان و اصلاح فرایند خدمات رسانی به مردم، بررسی مسائل ایمنی از دید سازمان آتش نشانی را در یک مراجعه انجام دهید.

    بخشی از مخاطرات تهران انسان محور است

    شهردار پایتخت با بیان اینکه مشکلاتی در تهران داریم که تهران را شهری خطرپذیر جلوه داده است، گفت: گرچه بخشی از این خطرات طبیعی است اما بخش دیگر انسان محور بوده است .

    نجفی بر لزوم جلوگیری از حوادث تاکید و تصریح کرد: اکنون ساختمان های فرسوده بسیاری در شهر تهران وجود دارد که به واسطه فرسودگی، اتصال کابل های برق، ریزش بدنه ساختمان و ... احتمال وقوع حادثه دارند. لذا ایمنی و انجام ملاحظات بیش از وقوع حادثه در ساختمان های فرسوده باید جدی گرفته شود و با همکاری نظام مهندسی ، وزارت مسکن و شهرسازی و شهرداری تهران مشکلات را برطرف کنیم .

    شهردار تهران با ابراز امیدواری به اینکه آتش نشانان با تداوم ارائه خدمات باکیفیت و با بهره وری بالاتر همچون سنوات گذشته به فعالیت هایشان ادامه دهند، افزود: بخشی از ارائه خدمات کیفی تر به بودجه و امکانات و تجهیزات برمی گردد که می دانم ما چه در اتش نشانی و چه در سایر بخش های شهرداری دراین خصوص با مشکل مواجه هستیم. بخشی دیگر نیز به دانش، تلاش و بهره گیری از تجربیات و فناوری های نوین در هوشمندسازی و بکارگیری تجهیزات پیشرفته برمی گردد.

    مشکلات معیشتی و شغلی آتش نشانان پیگیری می شود

    نجفی با بیان اینکه معاون خدمات شهری شهرداری و ریاست سازمان آتش نشانی برخی مشکلات نیروهای زحمتکش آتش نشانی را با وی در میان گذاشته اند، تصریح کرد: درخواست های پرسنل که مربوط به مسائل معیشتی و برخی تبعیض هایی است که بین نیروهای آتش نشانی و سایر کارمندان برخی سازمان های تحت تصدی شهرداری تهران وجود دارد با من در میان گذاشته شده که باید اعلام کنم سر فرصت به آنان رسیدگی کنیم. این مسائل را با معاون منابع انسانی شهرداری نیز در میان گذاشته ایم که اقای شیخ اعلام کرد، این موضوعات را در دستور بررسی قرار می دهد. از همین رو  ابراز امیدواری می کنم که در حد بضاعت شهرداری تهران تلاش خواهیم کرد طوری عمل کنیم تا خدمات مورد نظر در بهترین شکل انجام شود تا نیروهای اتش نشانی و شهروندان راضی باشند و خداوند نیز از عملکرد ما راضی باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو